رصد ماه گرفتگی در اهواز / عکس

شانزدهمین روز مرداد 1396، زمین شاهد پدیده ماه گرفتگی یا خسوف بود که در ساعت 21 در آسمان ایران قابل مشاهده بود.

تصاویر / کارگاه بسته بندی خرما در شادگان

خرمای "استعمران" تولید شده در نخلستان های شادگان، پس از ورود به کارگاه های بسته بندی، به وسیله دستگاه ها و نیروی انسانی تفکیک و بسته بندی می شوند و سپس به منظور صادرات به کشور های خارجی به بنادر جنوبی کشور ارسال می شوند.

تصاویر / دیدار تیم‌های شهید نیک صفت و بزرگسالان فولاد خوزستان

تصاویر / ریزش ساختمان در کیانپارس اهواز

در حادثه ریزش دیوار در محل یک ساختمان در حال احداث، در خیابان 6 غربی فاز 2 کیانپارس، که حدود ساعت 11:17 امروز (9 مردادماه) رخ داد، دو نفر بر اثر ریزش آوار جان خود را از دست دادند. اجساد این دو نفر از زیر آوار خارج شده است.

تصاویر / مرمت ساختمان دانشکده ادبیات (سه گوش )‎

ساختمان سه‌گوش یا دانشکده‌‌ی ادبیات اهواز که مساحتی حدود ۳ هزار متر مربع دارد توسط آندره گدار (André Godard) ، معمار فرانسوی در سال ۱۳۰۸ ساخته شد. معماری با شکوه این ساختمان مربوط به دوره ساسانی است که همراه با آجرکاری ها و کاشی کاری های دوره اسلامی و با طراحی معماران آلمانی ساخته شده است. این ساختمان به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده و روزانه بازدید کنندگان زیادی دارد.

تصاویر / برداشت خارک و رطب از نخلستان های خرمشهر

برداشت خارک و رطب از نخلستان های روستاهای حفارشرقی خرمشهر و برخی نقاط دیگر این شهرستان آغاز شده است.

تصاویر/ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی عامری اهواز

مسجد حاج احمد عامری جزو اولین مساجد اهواز است که مثل بافت قدیمی منطقه که غالبا خشتی و آجری قدیمی می‌باشد، تشکیل شده است اما فرم ها و آثار به جا مانده بسیار کم و تشخیص قدمت و نوع تزیینات را مشکل کرده است. این مسجد به دست شخصی به همین نام که از اشخاص قابل احترام زمان خویش بوده، ساخته شده است. قدمت آن به اواخر دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی نسبت داده شده است. این مسجد از دیرباز تاکنون یک پایگاه فرهنگی و مذهبی مهم بوده است. به خصوص قدیمی‌ها از اقصی نقاط اهواز برای برپایی مراسم عزاداری ماه محرم به این محل مراجعه می‌کنند.

تصاویر / بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

11 گروه نمایش صحنه و 9 تئاتر خیابانی از 28 استان کشور در بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر حضور دارند و این جشنواره از دهم تا چهاردهم تیر ماه در خرمشهر در حال برگزاری است.

تصاویر / تاسیس باشگاه تخصصی والیبال در اهواز

کمپ والیبال خوزستان با عنوان باشگاه "ستارگان جنوب" زیر نظر مصطفی شریفات و سیدمحمد موسوی در اهواز تاسیس شد.

تصاویر/اعزام گروه پزشکی به منطقه محروم طویجات خرمشهر

در قالب طرح گروه‌های جهادی، بسیج جامعه پزشکی خوزستان روز پنج‌شنبه(4 خرداد ماه) به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، اکیپ پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی خود را به مناطق محروم خرمشهر اعزام کرد. در مجموع در این روز به 650 نفر از مردم مناطق محروم خرمشهر مشاوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در کلیه رشته‌های پزشکی ارایه شد.
قبلی۶بعدی