تصاویر / هرس غیر اصولی درختان اهواز

تصاویر / هرس غیر اصولی درختان اهواز

هرس درختان در اهواز هرساله به منظور جوان سازی تاج درختان، مدیریت آفات و بیماری ها و عدم تداخل شاخه های درخت با کابل های برق در سطح شهر صورت می گیرد. اما ازسوی دیگر هرس غیراصولی ممکن است کاهش باروری و توقف رشد درختان را درپی داشته باشد و دراین حین تعادل باید درنظرگرفته شود. نکته ای که در درختان سطح شهر اهواز دیده می شود این است که در برخی نقاط هرس درختان به حدی نازیبا و اغراق شده است که چشم هر شهروندی را به خود معطوف می کند.
مرمت مخرب!

مرمت مخرب!

در راستای پروژه مرمت و توسعه حرم دانیال نبی، بخشی از دیواره ضلع غربی این اثر تاریخی مذهبی شامل کاشی‌کاری‌های دوره قاجار ریزش کرد! عملیات اجرای پروژه توسعه حرم دانیال نبی (ع) با نظارت اداره ‌کل نوسازی به‌ عنوان کارفرما انجام می‌گیرد. آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. و دارای گنبدی ارچین است. حضرت دانیال(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل (قرن هفتم پیش از میلاد) است.
تصاویر / گشتی در ارمنستان

تصاویر / گشتی در ارمنستان

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان است. این کشور مرز میان آسیا و اروپا محسوب می‌شود و همسایگان آن در غرب، ترکیه، در شمال، گرجستان، در شرق، جمهوری آذربایجان، و در جنوب، ایران می‌باشند. زبان ارمنی، زبان رسمی کشور ارمنستان است و بیش‌ترین جمعیت مردم ارمنستان را نژاد ارمنی تشکیل می‌دهد که حدود ۹۸٪ جمعیت کشور است. کشور ارمنستان که در شهریور ۱۳۷۰ از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت روابط گرمی با ایران دارد. مردم ارمنی از نظر فرهنگی شباهت‌های زیادی با ایرانیان دارند و این برگرفته از تاریخ این دو کشور است. ارمنی ها تا سال ۱۹۹۰ یعنی پس از فروپاشی شوروی، مدام بین دو کشور ایران و شوروی (روسیه) تقسیم می‌شدند بهمین خاطر فرهنگ و آداب روسی نیز در بین آنان دیده می‌شود.
تصاویر/ هجوم ریزگردها به اهواز

تصاویر/ هجوم ریزگردها به اهواز

بعد از ظهر امروز گرد و غبار شدیدی شهر اهواز را در بر گرفت و باعث کاهش دید و خانه نشینی مردم شد. هجوم ریزگردها در ماه گذشته برای چندمین بار است که شرایط را به حالت بحران می رساند و این در حالی است که هیچگونه هشداری از سوی مسئولین مربوطه مانند هواشناسی و فرمانداری به مردم داده نمی شود.
قبلی۲