کد خبر: ۱۴۲۳۴۱
تاریخ انتشار:۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان شفاء اهواز :
با انتقال بیمارستان شفا به بیمارستان شهید بقایی 2، مشکلات کمبود تخت های بستری مرتفع خواهد شد
هم اکنون نیز با انتقال بخش بزرگسالان مشکلات ما در زمینه کمبود تخت های بستری مرتفع و بیماران بلافاصله بستری و عملاً لیست انتظار در این زمینه پاک شده است.
خوزنیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص انتقال بیمارستان شفا به بیمارستان شهید بقای 2 با اشاره به تاریخچه بیمارستان شفا اذعان داشت: بیمارستان شفا اهواز در جنوب شرقی شهرستان اهواز در منطقه شهر دانشگاهی واقع شده است، این بیمارستان یکی از مراکز درمانی و آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که در سال 58 احداث و از سال 1368 تحت عنوان مرکز مبارزه با سرطان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر احمد احمد زاده دیلمی فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان شفاء اهواز تصریح کرد: بیمارستان شفا در واقع بعنوان یک بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی درجه یک در ردیف یکی از بزرگترین مراکز عمده در زمینه ارائه خدمات خون و هماتولوژی می باشد. بطوریکه این مرکز علاوه بر درمان بیماران مراجعه کننده، بعنوان یک پایگاه تحقیقات آموزش پزشکی و یک مرکز تعلیم و تربیت دانشجویان در سطح تخصصی و فوق تخصصی می باشد.

احمدزاده بیان داشت: همه ساله تعدادی زیادی از دانشجویان پزشکی و رشته های وابسته و دستیاران تخصصی تحت نظر اعضای هیأت علمی و روسای بخشهای مختلف این بیمارستان تحت آموزش های علوم بالینی قرار می گیرند و می توان گفت این بیمارستان به نوبه خود با داشتن بخش هایی همچون آزمایشگاه تخصصی، تالاسمی خون، آنکولوژی و هماتولوژی اطفال، خون، آنکولوژی و هماتولوژی بزرگسال، آی سی یو، اورژانس و پیوند به عنوان یک برند مطرح می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: ساختمان این بیمارستان در سال 58 با 100 تخت مصوب احداث شد که به دلیل کمبود فضای فیزیکی در حال حاضر این بیمارستان تنها 60 تخت بستری دارد و با توجه به افزایش بیماران سرطانی، با لیست انتظار انبوهی از بیماران نیازمند بستری مواجه می باشد، هم چنین فرسودگی بیمارستان سبب ایجاد مشکلات روزانه شده بود که علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف، گاهاً پروسه ارائه خدمت را نیز مختل می کرد.

وی انتقال بیمارستان شفا اهواز به بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 را مناسب عنوان کرد و گفت: هم اکنون نیز با انتقال بخش بزرگسالان مشکلات ما در زمینه کمبود تخت های بستری مرتفع و بیماران بلافاصله بستری و عملاً لیست انتظار در این زمینه پاک شده است.