کد خبر: ۱۴۴۱۵۶
تاریخ انتشار:۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
همزمان با نوروز 96
راه‌اندازی 256 بازارچه‌‌ صنایع‌دستی در خوزستان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همزمان با نوروز 96 از راه اندازی 256 بازارچه‌ صنایع دستی در استان خبر داد.

خسرونشان با اشاره به رشد چشمگیر بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در استان به نسبت سال‌های گذشته اظهار کرد: 256 بازارچه در 37 نقطه‌ی استان به مناسبت نوروز راه‌اندازی شده‌ است.

وی همچنین از گشایش نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: همزمان با نوروز 96، نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در شهرستان‌های کارون، ایذه و بهبهان گشایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی در خانه‌ی سوزنگر دزفول خبر داد و افزود: در خانه سوزنگر دزفول  نیز خانه‌ی صنایع دستی در رشته‎های سفال، کپوبافی و گلیم بافی راه‌اندازی می‌شود.

نشان همچنین از اجرای طرح هدایای نوروزی در خوزستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف معرفی و عرضه‌ صنایع‌دستی مختص هر منطقه با قیمت حداکثر پنج هزار تومان به مسافران و مهمانان نوروزی استان اجرا می‌شود. این صنایع دستی شامل کپو و سفال منقوش و حصیر است. این کارگاه‌های سوغات و هدایای نوروزی در شهرهای دزفول و شادگان راه‌اندازی شده‌اند.

استان خوزستان دارای دو خانه‌ صنایع‌دستی است که در شهرهای اهواز و بهبهان فعال هستند. همچنین حدود سه هزار صنعتگر در این زمینه فعالیت دارند. میزان صادرات صنایع دستی استان خوزستان از گمرکات نیز در هشت ماه سال جاری 665 هزار و 931 دلار بوده است. همچنین در سال 95، تعداد 45 نمایشگاه صنایع دستی موقت، سه جشنواره و 28 نمایشگاه در زمینه‌ی صنایع دستی استان خوزستان برگزار شد.