کد خبر: ۱۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار:۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
جزئیات مرگ یک کوهنورد در سقوط از ارتفاعات کوهستانی دزفول
رئیس هیات کوهنوردی دزفول جزئیات مرگ یک کوهنورد در سقوط از ارتفاعات کوهستانی این شهرستان را تشریح کرد
رئیس هیات کوهنوردی دزفول جزئیات مرگ یک کوهنورد در سقوط از ارتفاعات کوهستانی این شهرستان را تشریح کرد.

عبدالحسین آذرباد روز دوشنبه افزود:عده ای از مربیان دره و غارنوردی فدراسیون کوهنوردی روز یکشنبه اکتشاف و دیدن دره های پشت کوه سالن و کوههای مشرف به آبشار شوی به منطقه سرتنگ رفته بودند که یکی از آنها دچار حادثه شد و این حادثه به مرگ وی انجامید.

وی افزود:یکی از این کوهنوردان با نام مهدی کمپانی 33 ساله اهل اصفهان که مربی دره و غارنوردی بوده هنگام فرود دچار حادثه شده و به دره سقوط کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه در منطقه سرتنگ بین سالن و لنگرکوه اتفاق افتاده که دارای دره های عمیقی است افزود: کوهنورد مذکور با سقوط به دره از ناحیه دست،پا ،دنده ها و لگن دچار شکستگی و پارگی شکم شده و خونریزی داخلی شدید باعث مرگ وی شد.

آذرباد از تلاش و پیگیری عشایر منطقه در مدیریت این حادثه و کمک به فرد حادثه دیده که تا 5 صبح امروز ادامه داشت تقدیر کرد.
سیدمحمد محمودی رئیس فوریت های پزشکی 115 دزفول نیز در این خصوص گفت:یکی از اعضای یک گروه هشت نفره که در منطقه سرتنگ در حال کوهنوردی بودند از ارتفاع 30 متری به دره سقوط کرده است.

وی افزود:با اطلاع از این حادثه تلاش های زیادی برای اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منطقه شد که به علت وزش باد امکان اعزام بالگرد 115 ممکن نبود و بالگرد هلال احمر که در دهلاویه مستقر بود با 2 نیروی اورژانس و دیگر تجهیزات به منطقه اعزام شد که باز هم به علت وزش باد و نبودن مکان مناسب برای فرود امکان فرود فراهم نشد و بالگرد به دزفول بازگشت و برای انتقال مصدوم ناچار از آمبولانس زمینی استفاده شد.

محمودی افزود:حدود ساعت 16 عصر دیروز 2 کد آمبولانس مجهز هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند و ساعت 21:30 به محل حادثه رسیدند که متوجه شدند فرد مصدوم با شکستگی های متعدد اندام ها همراه است و خونریزی شدید به مرگ وی منجر شده است.

وی گفت:جسد مصدوم به محل مناسبی منتقل و صورت جلسه شد.

عظیم رضای مرساق مدیرعامل جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه امکان اعزام بالگرد اورژانس هوایی و فرود بالگرد هلال احمر در منطقه میسر نبود 2 آمبولانس هلال احمر و اورژانس بهمراه 3 نیروی کوهنورد هلال احمر به منطقه اعزام شدند که هنگام رسیدن نیروها فرد حادثه دیده به علت شدت جراحات و خونریزی فراوان جان باخته بود.

وی افزود:نیروهای اعزامی ساعت پنج صبح جسد فرد حادثه دیده را تحویل سردخانه دادند .

رضای مرساق از همکاری و تلاش نیروهای اورژانس و اهالی منطقه تقدیر کرد.

کوه سالن در فاصله 110 کیلومتری شهر دزفول در منطقه ای کوهستانی و سخت گذر واقع است.

این کوه به ارتفاع 2650 متر در شمال استان خوزستان و در مرز با استان لرستان واقع است.بخش انتهایی مسیر سالن کوه در زمستان به دلیل برف و باران بسیار لغزنده است.

بخش های کوهستانی سردشت و شهیون از جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول می باشند.
بخش سردشت دزفول با سه هزار و 800 کیلومتر مساحت شامل 2دهستان و 57 روستاست.