کد خبر: ۱۴۵۶۶۲
تاریخ انتشار:۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
جنوب خوزستان امشب خاکی است
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و خاک جزئی در مناطق جنوبی استان خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع پدیده گرد و خاک جزئی در مناطق جنوبی استان خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امشب احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف در نوار مرزی و شهرهای آبادان، خرمشهر و هندیجان وجود دارد. این بارش‌ها قابل ملاحظه نخواهند بود و برای مصارف کشاورزی قابل استفاده نیستند و تنها می‌توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند.

وی تصریح کرد: همچنین امشب سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و با توجه به این‌که جهت باد، شمال غربی است و می‌تواند از کشور عراق گرد و خاک را وارد خوزستان کند، پیش‌بینی می‌شود در برخی از ساعات شب شاهد کاهش کیفیت هوا و وقوع پدیده گرد و خاک جزئی و خفیف در مناطق جنوبی استان باشیم؛ این پدیده نهایتا دید افقی را به 5 کیلومتر می‌رساند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از روند افزایش دما در روزهای آینده خبر داد و عنوان کرد: از فردا تا سه روز آینده روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود و حتی احتمال دارد دمای هوا به 43 درجه سانتی‌گراد نیز برسد. در این مدت خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

بهادری گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 39 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 13 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. دمای هوای امروز اهواز نیز بین 23 تا 38 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.