کد خبر: ۱۴۵۶۶۸
تاریخ انتشار:۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
دبیر هفته گرافیک اهواز:
۷۰۰ اثر به دبیرخانه هفته گرافیک اهواز ارسال شد
امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است
دبیر هفته گرافیک اهواز گفت: امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

محمدکاظم فلسفی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: این رویداد برای سال دوم با همکاری همه هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی برگزار می شود. امسال رویکرد متفاوت با اهداف بزرگتری داریم و امیدواریم زیرساخت های تولیدات هنرمندان را بهتر و منسجم تر کند.

وی افزود: روزگار بلندمدتی هنرمندان تراز اول کشور از خوزستان بودند ولی سال های اخیر خروجی های هنرمندان ما در این استان به صفر رسیده است. باید این روند را معکوس کرده و کاری کنیم تا هنرمندان با استعداد شناسایی و مشغول به تولید اثر شوند.

دبیر هفته گرافیک اهواز تصریح کرد: اثرات هنرمندان ما الزاما باید اثر هنری باشد؛ حاشیه تولید هنر زیاد است ولی تولید اثر هنری متأسفانه کم هست.

فلسفی بیان کرد: به هر حال بر اساس مسئولیتی که داریم تصمیم بر شناسایی بیشتر هنرمندان و در مقابل آشنایی بیشتر آنها با فعالیت های ما گرفته ایم.

وی عنوان کرد: امسال با فراخوانی که دادیم تعداد آثار افزایش پیدا کرده و بیش از ۷۰۰ اثر از بیش از ۸۰ هنرمند در حوزه های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است. سال گذشته شاید حدود ۳۰۰ اثر بیشتر نرسیده بود ولی امسال خوشبختانه استقبال بسیار خوبی شد.

دبیر هفته گرافیک اهواز ادامه داد: برای طراحی پوستر این رویداد حدود ۷۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از این بین یک پوستر را انتخاب کردیم.

فلسفی در ارتباط با داوری آثار گفت: داوری آثار توسط مدرسان دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران انجام و آثار بدون ذکر هنرمند و با کدبندی از سوی داوران مورد داوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: امیدواریم که اداره ارشاد و مسئولان متولی هنر در عمل هم کلام خود را بروز داده و در میدان وارد عمل شده و از ما حمایت کنند. زوایای حمایت مختلفی را مطالبه داریم که مسائل مالی و سخت افزاری از آن جمله هستند.

دبیر هفته گرافیک اهواز گلایه کرد: اولین جایی که مکان ما هست یعنی موزه هنرهای معاصر را از ما گرفتند و این باعث ایجاد مشکلات در حوزه سخت افزاری شده است.

فلسفی اضافه کرد: جایگاه فعلی موردنظر ما نیست و خیلی بهتر و قوی تر می توانیم عمل کنیم و هرچند با برگزاری این رویداد به هر حال حرکت های خوبی انجام شده است.

وی در ارتباط با اثر هنرمند در فضای شهری گفت: برای ایجاد این ارتباط با شهرداری تلاش های بسیاری انجام شده ولی به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده و متاسفانه در حال حاضر وضعیت نابصری در شهر همه را آزار می دهد.

وی اظهار کرد: هفته جهانی گرافیک از ۲۷ آوریل و هشت اردیبهشت شروع و همه کشورها آن را برگزار می کنند. در حال حاضر حداقل ۱۰ شهر ایران در حال برگزاری هستند.

دبیر هفته گرافیک اهواز خبر داد: ۱۰۰ اثر از بین ۷۰۰ اثر ارسالی به نمایشگاه راه پیدا کردند. همچنین پوستر، نشانه، صفحه آرایی، تایپوگرافیک و طراحی روی جلد کتاب بخش هایی هستند که آثار هنرمندان پذیرفته شده است.