کد خبر: ۱۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار:۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
عضو شورای اسلامی شهر شوش خبر داد:
توزیع ناعادلانه اماکن آموزشی در مناطقی از شوش
عضو شورای اسلامی شهر شوش از توزیع ناعادلانه اماکن آموزشی و فرسود گی مدارس در مناطقی از شوش خبر داد
عضو شورای اسلامی شهر شوش از توزیع ناعادلانه اماکن آموزشی و فرسود گی مدارس در مناطقی از شوش خبر داد.

سیدحکیم موسوی امروز ضمن تبریک آغاز فصل مهر و بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به نقش وجایگاه آموزش‌وپرورش درتوسعه همه جانبه گسترش متوازن و عادلانه امکانات اموزشی درتمام مناطق شهری ضروری است.

وی ادامه داد: مطالبه بحق و قانونی شهروندان از دولت فراهم آوردن ابتدایی‌ترین اقدام برای دستیابی به حق آموزش با احداث زیر ساخت لازم درتمام سطوح اموزشی ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی است.

عضو شورای اسلامی شهر شوش با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق شهر شوش و توزیع ناعادلانه امکانات آموزشی تصریح کرد: با نگاهی گذرا به کمیت و کیفیت اماکن اموزشی در مناطق احمدآباد، کوی وهب و اخراسفالت شهر شوش عدم توزیع متوازن مدارس درمناطق جنوب شهر مشهود و ملموس است.

وی افزود:  معدود امکانات آموزشی در سطوح مختلف به شکل سلیقه ای، مدیریت و ایجاد شده است تا جایی که برای پاسخگویی به نیاز آموزشی در این مناطق غالبا واحدهای آموزشی رده های سنی مختلف با یکدیگر ادغام شده است.  

سید حکیم موسوی یاد آور شد: تغییر کاربری برخی واحدهای آموزشی به اماکن غیر مرتبط وخدماتی  تضییع حقوق اموزشی و ایجاد محدودیت شدید اموزشی در این مناطق است.

وی با اشاره به سکونت بیش از یک سوم جمعیت شهر شوش و دانش‌آموزان در این مناطق خاطر نشان کرد:  دانش آموزان با تحمل هزینه های مالی و انعقاد قرار دادهای سوری برای ایجاد شرایط  آموزشی بهتر به ناگزیر در مدارس شمال شهر اقدام به ثبت نام می کنند.

 موسوی خواستار توجه ویژه به وضعیت اماکن فرسوده آموزشی در این مناطق و استفاده از معلمان مجرب شد و افزود: عدم توازن و بی عدالتی ترک تحصیل را افزایش می‌دهد هر گونه نگاه ناعادلانه در توزیع امکانات به مردم ولایت مدار و عاشق اهل بیت در این مناطق و کم کاری در امر آموزش و پرورش موجب ایجاد تبعات اجتماعی در آینده خواهد شد.