کد خبر: ۱۵۶۶۴۵
تاریخ انتشار:۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
غلظت گرد و غبار اهواز 23 برابر حد مجاز اعلام شد
میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 11 امروز به بیش از 23 برابر حد مجاز رسیده است
مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت 11 امروز به بیش از 23 برابر حد مجاز رسیده است. 
  
شهریار عسگری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در استان خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت 11 امروز (30 آبان‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز 3548 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. 
  
وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 کیلوگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از 23 برابر حد مجاز است. 
  
عسگری با بیان اینکه میزان غلظت‌ها در شادگان نیز بیش از 6 برابر حد مجاز است، گفت: میزان ریزگردها در شادگان 953 میکروگرم، در سوسنگرد و اندیمشک 125 میکروگرم، در دزفول 211 میکروگرم و در بهبهان 160 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است. 

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افرداد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسکهای مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گرد و غبار و ریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسکهای دسته (ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه‌های سطح شهرهای خوزستان موجود است. در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید. در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره‌های خودرو، تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.