کد خبر: ۱۶۴۳۱۷
تاریخ انتشار:۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
برای تحصیل؛
30 دانشجوی پزشکی عراقی در آبادان پذیرش شدند
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان گفت: 30 دانشجوی رشته پزشکی از کشور عراق، برای نخستین بار تحصیل خود را در این دانشکده می گذرانند.

علیرضا آموزنده سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این دانشجویان با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ارزشیابی و موافقت دولت عراق از سال تحصیلی جدید در آبادان مشغول تحصیل خواهند شد.

وی افزود:این اقدام در راستای ارتقای خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه بین المللی انجام شده و سعی داریم در این زمینه با کشور ایتالیا نیز همکاری داشته باشیم. 

آموزنده به تحصیل 120 دانشجوی رشته پزشکی در آبادان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 10 رشته‌‎ پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوش بری و بهداشت عمومی در دانشکده علوم پزشکی تدریس می شود و از سال تحصیلی آینده نیز در سه رشته حوزه سلامت نیز دانشجو جذب خواهد شد.

وی به سفر دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در هفته آینده اشاره کرد و افزود:در این سفر طرح نوسازی بال شمالی و بخش اورژانس بیمارستان طالقانی آبادان، بخش سی تی اسکن بیمارستان معرفی زاده شادگان و چند طرح درمانی و بهداشتی خرمشهر به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه به پراکندگی ساختمان های معاونت های مختلف دانشکده علوم پزشکی در آبادان اشاره کرد گفت: در نظر داریم به منظور ارایه خدمات بهتر، امسال با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند طرح 30 هکتاری سایت جامع دانشکده علوم پزشکی آبادان را اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر توسعه توریسم سلامت در منطقه آزاد اروند و بهره گیری از ظرفیت لغو روادید اتباع عراقی در ورود به شهرستان های آبادان و خرمشهر اظهار کرد:در صورت بها دادن در بخش‌های مختلف، این مهم می تواند یک فرصت سودآور کلانی داشته باشد که در کنار این موضوع نباید از فراهم‌سازی زیرساخت ها غافل باشیم.

وی اظهارکرد:در بخش دولتی تعرفه های خاصی برای بیماران خارجی در نظر گرفته شده است.
آموزنده در پاسخ سوالی در خصوص عملکرد بخش خصوصی و کاهش خدمات این بخش به بیماران ایرانی و توجه بیشتر آنها به بیماران خارجی گفت:اولویت نخست پزشکان منطقه ارایه خدمات به مردم شهرستان های منطقه است و خدمات مازاد خود را به بیماران خارجی ارایه می دهند.

وی افزود:به منظور کنترل بیشتر بر این موضوع بازرسی از مراکز درمانی خصوصی در سال 1396 نسبت به سال 1395 ، 11 درصد افزایش یافته و شهروندان نیز باید در صورت مشاهده تخلف پزشکان بخش خصوصی موضوع را به معاونت درمان اطلاع دهند.

وی گفت:2 مرکز تشخیص و درمان سرطان در آبادان دایر شده که سعی در تجهیز و تکمیل آنها هستیم.

آموزنده به مشکل تاخیر در بازرسی بهداشتی از کالاهای وارداتی به بندر اروندکنار اشاره کرد و بیان داشت:در صورتی که مکانی از سوی گمرک برای نماینده غذا و دارو در بندر اروندکنار مهیا شود نیروی ثابت غذا و دارو در بندر اروندکنار مستقر خواهد شد که این کار تاثیر زیادی در تسریع و ترخیص کالا از این بندر خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: پارسال 20 هزار تولد در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان ثبت شد که در این تولدها هفت مرگ مادر نیز ثبت شد.

آرمین خالق‌جو افزود:پس از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، شاخص مرگ مادر در شهرستان های زیر پوشش این دانشکده کاهش یافته است.

وی گفت:607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

خالق جو افزود: تاکنون با صرف 133 میلیارد ریال 23 مرکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشکده بازسازی و بهسازی شده است.

وی اظهارکرد: پیش از شروع طرح تحول سلامت فقط سه مرکز دندان پزشکی تابعه دانشکده فعال بود که هم اکنون این مراکز به 16 مرکز افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت:دانشکده علوم پزشکی آبادان 800 میلیارد ریال از ارگان های بیمه گر طلب دارد.

علیرضا طاهری افزود: این دانشکده مبلغ 400 میلیارد ریال به کارکنان خود بدهی دارد که در صورت پرداخت بدهی سازمان ها و ارگان های بیمه گر، طلب کارکنان نیز پرداخت می شود.

شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.