کد خبر: ۱۶۴۳۱۹
تاریخ انتشار:۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
یکصد مدرسه برای دانش آموزان عشایر خوزستان نیاز است
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: یکصد مدرسه برای دانش آموزان عشایر خوزستان نیاز است که کمک نیکوکاران در این زمینه ضروری است.

حمید قنبری سه شنبه در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر خوزستان در سالن شهد مطهری اهواز بیان کرد:هم اکنون 679 مدرسه عشایری در خوزستان وجود دارد که 85 مدرسه از این تعداد کانکسی، 20 مدرسه کپری و 50 مدرسه استیجاری هستند.

وی گفت: 115 مدرسه عشایری در خوزستان فرسوده و عمر تا 30 ساله دارند.

قنبری ادامه داد: 45 درصد مدارس عشایر خوزستان فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند و برخی مدارس سرویس بهداشتی ندارند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: از جامعه پزشکی، شرکت های بزرگی همچون نفت ، گاز ، حفاری ، جامعه مهندسان و گروه هایی که توانایی کمک به حوزه آموزش و پرورش را دارند انتظار است در تامین و ساخت فضای آموزشی دانش آموزان عشایر مشارکت کنند.

وی اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید بالغ بر یکصد مدرسه عشایری در خوزستان ساخته شده اما با این وجود دانش آموزان عشایری این استان مشکلات زیادی دارند.

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل نداشتن پول و نقدینگی یک دستگاه ورشکسته است و برای رسیدگی به مشکلات و کمبودهای خود نیاز به کمک نیکوکاران دارد.

سیروس خدادادی در ادامه افزود: نارضایتی که در نیروهای فرهنگی وجود دارد ناشی از تبعیض بین آنها و دستگاه های دیگر در پرداخت حقوق و مزایا است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش مشکلات بزرگی دارد که با کمک خود نیروهای فرهنگی و مردم قابل حل است.

15 هزار و 873 دانش آموز عشایری در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.