کد خبر: ۱۶۴۳۳۱
تاریخ انتشار:۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
گلایه‌های یک کشاورز خوزستانی از بی‌توجهی به دامداران و افزایش قیمت خوراک دام
یک کشاورز اهل غیزانیه با اشاره به کاهش بارندگی و تداوم خشک‌سالی گفت: وضعیت خشک‌سالی بدتر از سال‌های گذشته است به‌گونه‌ای که اکثر دام‌ها در خانه‌های روستایی مانده‌اند و مرتع و علوفه‌ای در غیزانیه وجود ندارد که از آن تغذیه کنند.

ناصر سجیرات بابیان اینکه معیشت اکثر اهالی غیزانیه از راه کشاورزی و دامداری تأمین می‌شود اظهار کرد: اگر کشاورزی و دامداری غیزانیه به دلیل خشک‌سالی با تعطیلی روبرو شود اهالی این بخش با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند چراکه کار و حرفه‌ای به‌جز کشاورزی و دامداری ندارند.

وی افزود: در حال حاضر بخش زیادی از دام‌های غیزانیه به دلیل خشک‌سالی و بی‌آبی در حال تلف شدن هستند.

این کشاورز اهل غیزانیه با اشاره به کاهش بارندگی و تداوم خشک‌سالی گفت: وضعیت خشک‌سالی بدتر از سال‌های گذشته است به‌گونه‌ای که اکثر دام‌ها در خانه‌های روستایی مانده‌اند و مرتع و علوفه‌ای در غیزانیه وجود ندارد که از آن تغذیه کنند.

سجیرات بیان کرد: قیمت خوراک دام روزبه‌روز در حال افزایش است که ادامه این وضعیت دامداران را نسبت به آینده خود نگران کرده است.

وی بابیان اینکه مزارع غیزانیه به دلیل کمبود آب از سبزی خوبی برخوردار نیستند، عنوان کرد: ازآنجایی‌که کشاورزی غیزانیه به شکل دیم است و آبی نیست لذا بیشترین خسارت خشک‌سالی را کشاورزان و دامداران این بخش دیده‌اند.

سجیرات با تأکید بر خسارات سنگین ناشی از خشک‌سالی به کشاورزان این منطقه گفت: به‌طور حتم بدون حمایت مسئولان کشاورزی و زندگی مردم به‌تدریج رو به نابودی می‌رود.