کد خبر: ۱۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:
7 کارخانه چغندر قند در اندیمشک احداث می شود
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته احداث 7 کارخانه چغندر قند در اندیمشک مورد توجه قرار گرفته است.

سید هدایت الله موسوی امروز اظهار کرد: توجه به توسعه خدمات کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان شهرستان ضروری است و با پیگیری‌های صورت گرفته اقدامات جدی و گسترده‌ای در این زمینه، آغاز و اجرا شده است.

وی با بیان این که عدم اختصاص آب یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان در کشت تابستانه است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی مشکل تامین آب کشاورزان شهرستان رفع و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این که طبق پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت تابستانه اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: شهرستان اندیمشک در این مدت به قطب تولید محصولات کشاورزی استان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در فصل کشت تابستانه به کشت ذرت اختصاص می یابد، در اندیمشک محدودیت کشت و آب نداریم، هم چنین پیش بینی می‌شود بیش از 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در این مدت به کشت دیگر محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

موسوی بیان کرد: کشاورزان دارای مشکلاتی هستند و این مشکلات بر کسی پوشیده نیست، پیگیری برای اختصاص یارانه حمل و نقل برای کشاورزان چغندر قند شهرستان، تلاش به جهت تامین نیازهای کشاورزان و تقویت خدمات تعاون روستایی و توجه به گسترش تولید و کشت محصولات کشاورزی اولویت و محور خدمات جهاد کشاورزی اندیمشک است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک ادامه داد: دستور العمل چگونگی پرداخت وام‌های کشاورزی هنوز  ابلاغ نشده ولی با توجه خشکسالی اخیر و لزوم توجه به بهبود معیشت و توسعه کشت کشاورزی و تقویت الگوی اقتصاد مقاومتی، بانک کشاورزی لازم است با کشاورزان برای پرداخت تسهیلات همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید چغندر قند اندیمشک گفت: با توجه به ظرفیت و میزان تولید چغندر باید نسبت به احداث کارخانه های چغندر قند در استان خوزستان توجه ویژه داشت.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه با پیگیری مسئولان جهاد کشاورزی و بخش‌های مختلف استان خوزستان، احداث 7 کارخانه چغندر قند در استان مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: در صورت حضور سرمایه گذاران از احداث کارخانه چغندر قند در اندیمشک حمایت می‌شود.

وی با بیان این که امسال بیش از یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت چغندر اختصاص و پیش بینی می شود بیش از یک صد هزار تن چغندر در اندیمشک برداشت شود.

موسوی خاطر نشان کرد: اندیمشک از لحاظ تولید محصولات کشاورزی در استان پیشتاز است و به همین جهت از سرمایه گذاران برای حضور در صنایع تبدیلی کشاورزی دعوت و حمایت می شود و با تمام توان سعی بر رفع مشکلات کشاورزان داریم.