کد خبر: ۱۷۷۶۸۶
تاریخ انتشار:۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
راهیابی اثر خوشنویس خوزستانی به جشنواره بین‌الملی هنرهای تجسمی فجر
اثر «نقاشی‌خط» هدایت موسوی‌رحیمی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان به یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.
این هنرمند خوشنویسی با بیان این که این اثر در ابعاد ۲ در 1.5 متر و ترکیب مواد روی بوم کار شده است گفت: همه ساله در این جشنواره که به‌روزترین فرم‌های هنری به نمایش درمی‌آید شاهد یک اتفاق تازه و فرم نو هستیم. 

وی افزود: در اثر نقاشی‌خطی که به جشنواره فجر راه یافته بیننده و مخاطب در نگاه اول با یک سیاه مشق نستعلیق مواجه است اما با دقت در اثر با یک بافت نو و طراحی عناصر جدید روبه‌رو می‌شود که المان‌های خط نستعلیق در آن مشاهده شده که با تلفیق خوشنویسی ایرانی و هنر آبستره و انگاره‌هایی از مکتب کوبیسم زوایای مختلف عناصر خط نستعلیق را اجراکرده و به نمایش گذاشته است. 

موسوی‌رحیمی در بیان علت موفقیت این اثر تصریح کرد: به اعتقاد من دلیل موفقیت این اثر، فرم جدید و نوگرایی آن است که این فرم برای اولین بار دیده می‌شود. 

وی ادامه داد: از سال ۸۰ و پس از چندین سال حضور در کلاس‌های استادان مطرح، تحقیق و پژوهش در خوشنویسی را آغاز و با مطالعه آثار خوشنویسان قدیم سعی کردم به فرم خاص خود برسم. البته این تحقیق و پژوهش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنم در این هنر از هر گونه تقلید و چارچوب‌های خشک مختص دوران هنرجویی به دور باشم. 

سید هدایت موسوی‌رحیمی خوشنویسی را از سال ۷۵ به صورت حرفه‌ای در شهر ایذه زیر نظر غفور اسکندری و استاد رضا زدوار آغاز کرد و در ادامه از کلاس‌های مرحوم استاد معین الکتاب اصفهانی در شهر اصفهان بهره برد. 

هنر خوشنویسی این هنرمند متاثر از خوشنویسی قدما به خصوص شیوه میرزا غلامرضا اصفهانی است اما در حال حاضر فرم و ترکیب‌بندی خاص خود را پیدا کرده و در این مسیر از تجربیات استادانی همچون استاد زدوار و استاد شیرازی بهره‌مند شده است.