کد خبر: ۱۸۳۱۴۲
تاریخ انتشار:۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۳۰ هزار واحدمسکونی سیل زده در چهار استان
علیرضا تابش با اعلام تخصیص اعتبار ۲۵۰۰ میلیاردتومانی دولت برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده شهری و روستایی، گفت: پنج هزار میلیارد تومان وام بلاعوض و ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده از سوی دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص یافته است.
 
علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه تیتر امشب، درباره آخرین اقدامات سیل در کشور به ارایه توضیح پرداخت. وی اعلام کرد: بازسازی مناطق سیل‌زده بلافاصله پس از اتمام سیلاب، آغاز شد. اولویت بازسازی‌ها واحدهای تعمیری بودند که در این رابطه تلاش‌ها در حال انجام است. برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده برای تعمیرات ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان، کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ اعطا و بر تخصیص آن نظارت شود، کار با سرعت پیش می‌رود.

 رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي از تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان وام قرض‌الحسنه براي ساخت و تعمير مسكن سيل‌زدگان از سوي بانك مركزي خبر داد و گفت: با توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند، اختصاص این رقم متغیر است که البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به چهار استان لرستان، گلستان، مازندران، خوزستان به دلیل اثرات سیلاب، توجه بیشتری شده است.

وی با اشاره به اینکه اين اعتبار براي ۳۰ هزار واحد احداثي شامل چهار هزار واحد شهري و ۲۶ هزار واحد روستايي، ۴۰ هزار واحد تعميري و ۴۲ هزار واحد معيشتي كافي است، گفت: سقف تسهيلات براي احداث مسكن در شهرها ۵۰ ميليون تومان و در روستا ۴۰ ميليون تومان است.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي ادامه داد: اعتبار اختصاص يافته را در ۲۱ استان، ۲۶۰ شهر و پنج هزار روستا تقسيم كرده‌ و اولويت را براي مناطق مركز سيل گذاشته‌ايم و در لرستان و خوزستان تمام واحدهاي آسيب ديده را تحت پوشش قرار مي‌دهيم.

تابش درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار کرد: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر ۱۲ میلیون تومان و در روستا ۱۰ میلیون تومان است. همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم پنج میلیون تومان است. سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها ۱۲ میلیون تومان و در روستاها هم ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره استان خوزستان و اقدامات انجام شده در این استان گفت: ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند و در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است.

گفتنی است، پیش‌تر نیز علیرضا تابش در خصوص تخصیص وام به واحدهای شهری و روستایی در نشستی خبری و در امضای مراسم تفاهم‌نامه همکاری آن بنیاد با ستاد اجرایی فرمان امام توضیح های لازم را ارایه داد.