کد خبر: ۱۸۳۱۴۵
تاریخ انتشار:۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
شکاف طبقاتی و محرومیت نتیجه عمل نکردن به دستورات قرآن است
حجت الاسلام موسوی فرد، با بیان اینکه حقیر و محروم در نظام اسلامی ما معنا ندارد، گفت: مشاهده شکاف طبقاتی و محرومیت در خوزستان به خاطر این است که به طور کامل نتوانستیم به دستورات قرآن عمل کنیم.

  جشن روزه اولی ها همزمان با سراسر کشور در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب گذشته (31 اردیبهشت) در کانون فرهنگی هنری ثافات مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز با حضور بیش از 100 نفر از نونهالان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد اهواز برگزار شد.

 در این مراسم «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد»، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و تقدیر از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری این برنامه، خطاب به دختران و پسران روزه اولی حاضر مراسم، اظهار کرد: ما در ماه رمضان که ماه ضیافت الهی و مهمانی خداوند است، از آن جهت که قرآن در این ماه نزول کرده، نسبت به قرآن پنج وظیفه داریم.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه اول باید باور کنیم که قرآن کریم نسخه هدایت بشریت است و برای سعادت انسان ها در دنیا و آخرت نازل شده، افزود: دوم باید حلاوت و قرائت صحیح قرآن کریم را خوب یاد بگیریم.

 امام جمعه اهواز، سومین نکته را فراگرفتن ترجمه و معنای قرآن عنوان کرد و اذعان داشت: پس از آن باید در قرآن تدبر و تامل کنیم و نکته پایانی عمل کردن به قرآن است.

 

 وی با اشاره به اینکه اگر امروز در خوزستان شکاف طبقاتی و محرومیت مشاهده می شود به خاطر این است که به طور کامل به دستورات قرآن عمل نشده است، تصریح کرد: قرآن امر می کند که نباید در نظام مقدس اسلامی، برخوردار و غیربرخوردار وجود داشته باشد.

 حجت الاسلام موسوی فرد، با بیان اینکه حقیر و محروم در نظام اسلامی ما معنا ندارد، اذعان داشت: با وجود مشاهده این موارد در کشور و به ویژه خوزستان به این نتیجه می رسیم که ما نتوانستیم در این 40 سال انقلاب به تکلیف خود خوب عمل کنیم.

 وی یکی از موارد مهم در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را توجه ویژه به مناطق محروم دانست و عنوان کرد: امروز نباید شاهد محرومیت در حواشی کلانشهر اهواز باشیم از این رو باید تلاش کنیم با کمک مسئولان و مردم استان محرومیت ها را کاهش داده و بتوانیم مناطق حاشیه شهر را با مناطق مرکزی در یک رده قرار دهیم.

 وی با تاکید بر اینکه این امر محقق نمی شود مگر اینکه همه در کنار هم برای محرومیت زدایی تلاش کنند، ادامه داد: در سیل اخیر هم بسیاری از مردم آسیب دیدند که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر آرامش را به کانون خانواده ها بازگردانیم./شبستان