کد خبر: ۱۸۷۵۴۸
تاریخ انتشار:۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
ساعت آغاز به کار ادارات خوزستان تغییر کرد
 استاندار خوزستان گفت: از ابتدای مهر ماه به دلیل بازگشایی مدارس تا روز ۱۳ مهر ساعت آغاز به کار ادارات خوزستان ۸:۳۰ دقیقه صبح است و بعد از این تاریخ به حالت عادی باز خواهد گشت.

 غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: این تغییر ساعت کار ادارات به منظور رفاه حال والدین درآغاز سال تحصیلی مصوب شده است.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم آموزش و پرورش استان بر ۲ نوبته شدن برخی مدارس استان اظهار داشت: با توجه به کمبود معلم در استان این تصمیم گرفته شده و نباید در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم باشد.

شریعتی با اشاره به اینکه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان امسال بار سنگینی را برای آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید بر عهده داشت بیان کرد: با توجه به حوادثی همچون سیل و زلزله در استان این اداره کل علاه بر برنامه های هر ساله خود آماده سازی مدارس مناطق سیل زده و زلزله زده استان را بر عهده داشت که عملکرد خوبی هم در این بخش داشته است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در مناطق سیل زده و زلزله زده استان مدارسی که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند ابتدای مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش داده می شوند و احداث مدارس ۲ تا پنج کلاسه نیز تا ۱۵ مهر ماه و ساخت مدارس با مساحت بزرگتر نیز تا ۱۵ آبان ماه امسال افتتاح خواهند شد.

وی گفت: شرکت ها و سازمان ها در استان نیز به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند و به تعهدات خود در حوزه آموزش و پرورش عمل کنند، نباید با انجام کارهای کوچک رفع تکلیف کنند، باید از آموزش و پرورش استان حمایت کنند.

افزایش ظرفیت پذیرش پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان

استاندار خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: با برنامه ریزیهایی که انجام گرفت مصوب شد که پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان امسال ۲ هزار دانشجو تربیت معلم را پذیرش کند.

وی ادامه داد: این رقم در سال آینده به سه هزار نفر افزایش می باید تا بخشی ازکمبود نیروی معلم در استان را از این مسیر تامین کنیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: یکصد هکتار زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استان تامین شده است تا در تربیت نیروی معلم با توان و امکانات بیشتری در استان کار شود.

درادامه این نشست معاون سیاسی و اجتماعی استاندارخوزستان بیان کرد: از شهردار اهواز با سبقه فرهنگی که دارد انتظار داریم که به حوزه آموزش و پرورش بیشتر توجه داشته باشد و از این بخش حمایت ویژه کند.

علی حسین حسین زاده ادامه داد: انتظارات از آموزش و پرورش زیاد است اما در کنار تمام کارها و وظایفی که بر عهده این اداره است نباید تکریم و احترام به معلمان و فرهنگیان را فراموش کرد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.