کد خبر: ۱۸۷۷۱۳
تاریخ انتشار:۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
۴۰۰ برنامه ویژه دفاع مقدس در دزفول برگزار می شود
  مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: پیروزی های آینده انقلاب اسلامی در گرو حفظ و نشر دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس است.

  سرهنگ پاسدار بهزاد جولایی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دفاع مقدس در محل مرکز فرهنگی، اظهار کرد: هویت ملی ما در فرهنگ دفاع مقدس نهفته است؛ بنابراین لازم است آن را به نسل های بعدی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه جنگ با ابداعات و اختراعات جوانان پیروز شد و باید این حرکت و عامل پیروزمندانه ادامه یابد، افزود: پیروزی های آتی انقلاب اسلامی در گرو حفظ و نشر دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس است.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس دزفول عنوان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با محوریت سپاه پاسداران برگزار می شود که در دزفول نیز به عهده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان است.

سرهنگ جولایی با بیان اینکه سپاه دزفول امسال در هفته دفاع مقدس ۴۰۰ برنامه را در دستور کار دارد، تصریح کرد: شاخص ترین برنامه سپاه دزفول برگزاری رزمایش بزرگ و بازسازی عملیات نوسود در محل بوستان دولت دزفول در تاریخ چهارم و پنجم مهر است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دزفول تاکید کرد: لازم است تمامی ارگان های انتظامی و نظامی، دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان دزفول همکاری لازم را با سپاه  داشته باشند

سرهنگ جولایی با بیان اینکه فضاسازی شهری به عهده شهرداری ها است، گفت: مقرر شده بخشداران نیز برنامه های فرهنگی در سطح مناطق روستایی برگزار کنند تا سراسر شهرستان دزفول رنگ و بوی دفاع مقدس به خود می گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم همه مردم از برنامه های متنوع هفته دفاع مقدس استفاده کنند.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول یادآور شد: وحدت و همدلی مردم از جوان تا پیر در جای جای نقاط شهری و روستایی شهرستان دزفول، از نقاط برجسته دفاع مقدس در دزفول بود که باید این رویه زیبا در تمام ابعاد و حوزه ها ادامه پیدا کند.

سرهنگ جولایی بیان کرد: پایداری انقلاب، مرهون بزرگداشت شهدا و انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل های آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد .۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی در این هشت سال بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید.

شهرستان دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.