کد خبر: ۱۸۷۷۱۴
تاریخ انتشار:۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
آخرین اقدامات صورت گرفته در مسیرهای منتهی به مرز چذابه
فرماندار دشت‌آزادگان گفت: مسیرهای اصلی تردد زائران پیش از شروع راهپیمایی اربعین آماده و کار بازسازی، لگه‌گیری و آسفالت جاده‌های منتهی به مرز به پایان برسد.
 حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان  در دشت‌آزادگان، در رابطه با آخرین وضعیت پایانه مرزی چذابه در آستانه نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که تا پایان این هفته نقاط حساس راه‌های  منتهی به مرز  از جمله جاده حمیدیه-سوسنگرد را کاملاً لکه‌گیری کنیم که تا امروز لگه‌گیری این جاده به پایان می‌رسد.

وی افزود: یک کیلومتری ابتدایی جاده کمربندی سوسنگرد نیز ابتدا باید احداث و سپس یک لایه کامل آسفالت روی جاده کشیده شود که مقرر شد ظرف هفته آینده آسفالت جاده انجام شود.

فرماندار دشت‌آزادگان با بیان اینکه جاده سوسنگرد-بستان چهار قطعه است، گفت: پیشرفت فیزیکی دو قطعه اول و سوم این جاده به دلیل اینکه پیمانکار به تعهدات خود عمل نمی‌کرد به کندی پیش رفت  که مقررشد اگر کار به این صورت انجام شود پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.

سیلاوی افزود: تلاش کردیم ظرف هفته آینده کار بازسازی نقاط حساس جاده سوسنگرد- بستان که احتمال ایجاد ترافیک در آن‌ها پیش‌بینی شده است به پایان برسد.

وی با تاکید بر اینکه مسیرهای اصلی تردد زائران پیش از شروع راهپیمایی اربعین آماده می‌شود، عنوان کرد: طبق برنامه زمانبندی شده پایان پروژه‌های  راه تا 1400 است به این دلیل که اعتبارات سالانه ابلاغ می‌شود که بر اساس آن پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها سنجیده می‌شود.

سیلاوی بیان کرد: جاده خروجی پایانه چذابه به سمت عراق نیز در حال زیرسازی،تسطیح، لگه‌گیری و ایجاد روشنایی است.

وی با بیان اینکه 50 درصد به ظرفیت پارکینگ چذابه نسبت به سال گذشته افزوده شده است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال افزایش زائرین بین 30 تا 50 درصد است که سعی کردیم تمام زمینه‌های سهولت تردد زائرین را فراهم کنیم.

سیلاوی عنوان کرد: از تعداد 230 موکبی که به متقاضیان واگذار شد تعداد 92 موکب احداث شد و ساختمان آن‌ها ایمن‌سازی شد.

وی گفت: حرکت اصلی زائرین به زیارت عتبات تحت عنوان «مشایه الحسین»  حدود 10 تا 15  روز پیش مراسم روز اربعین آغاز و تا 10 روز پس از آن ادامه دارد که این محدوده زمانی برای ما بسیار حساس است.