کد خبر: ۱۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار:۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
معاون تولید شرکت ملی نفت ایران:
اولویت ما در شرایط فعلی، برداشت از میادین مشترک است
  معاون تولید شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی تحریم اولویت برداشت نفت و گاز از میادین مشترک است، گفت: در شرایط تحریم به دنبال حفظ و سپس افزایش تولید در میادین مشترک هستیم.

فرخ علیخانی با اشاره به شرایط تولید نفت شرکت ملی نفت ایران در شرایط تحریمی عنوان کرد: در زمینه تولید نفت و گاز اولین هدف شرکت ملی نفت ایران، حفظ تولید در میادین مشترک و سپس افزایش تولید در این میادین است.

وی افزود: در زمینه تولید گاز در میادین مشترک شاهد افزایش تولید گاز در پارس جنوبی هستیم و در تولید نفت نیز شرایط به شکلی رقم خورده است که در میدان آذر و پایدار افزایش تولید داشته باشیم.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در میادین مشترک با توجه به شرایط تحریمی که در کشور وجود دارد، ابتدا باید زمینه را برای حفظ این میادین و سپس افزایش تولید از آن‌ها فراهم کنیم و خوشبختانه تا کنون این اتفاق انجام شده است.

علیخانی با اشاره به طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی عنوان کرد: در این طرح که برای میادین جنوبی کشور اجرایی خواهد شد، با اولویت حفظ و ازدیاد برداشت، کار انجام خواهد شد. این طرح که برای میادین داخلی کشور اجرایی می‌شود در شرایط تحریمی و پس از آن می‌تواند نقش بسیار موثری را در تولید نفت کشور ایفا کند.