کد خبر: ۱۹۷۵۰۱
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
ناپایداری هوای خوزستان در روز شنبه
  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ناپایداری‌ ضعیفی از جمله بارش پراکنده و رعد و برق در برخی نقاط خوزستان در روز شنبه دور ازانتظار نیست.

   محمد سبزه زاری بیان کرد: در صبح تا بعدازظهر روز شنبه با توجه به ناپایداری‌ ضعیف، رشد ابر، بارش پراکنده و رعد و برق در مناطق شمال ، شمال شرق و شرقی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده با ورود سامانه بارش زا در خوزستان شاهد بارش‌ فراگیر و با حجم بالا به ویژه در نیمه شمالی و شرقی خوزستان خواهیم بود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شادگان با ۲۵.۶ و دهدز با ۳.۹ درجه سانتیگراد بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۱.۷ و حداقل ۱۱.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته میزان بارندگی در گتوند ۴۴.۵، لالی ۴۱.۶،  ایذه ۳۶.۴، حسینیه اندیمشک ۳۷.۶، دهدز ۳۲.۲، مسجدسلیمان ۲۵.۵، دزفول ۲۳، شوشتر ۱۶.۵، رامهرمز ۸.۸، شوش ۱۳.۶، بهبهان ۷.۵، اهواز ۷.۱، بستان ۶.۹، کشاورزی اهواز ۶.۴،  امیدیه ۲.۴، شادگان ۱.۱، ماهشهر ۱.۲، هندیجان ۱.۱، آغاجاری ۲.۵و آبادان ۰.۰۱ میلیمترثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه گذشته در اخطاریه ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی در اواسط روز یکشنبه هفته آینده تا اواخر چهارشنبه شاهد رگبارو رعد و برق و بارش شدید و سیل آسا در حوضه‌های آبریز سدهای کرخه، دز ، کارون، مارون و مناطق شمالی، شمال شرقی و شرق خوزستان و بارش باران با شدت کمتر در بقیه مناطق این استان خواهیم بود.