کد خبر: ۱۹۷۷۴۶
تاریخ انتشار:۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
گروه‌های پایش ملخ صحرایی در خرمشهر فعال شدند
 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: چهار گروه پایش ملخ صحرایی (دریایی) در زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر فعالیت خود را آغاز کردند.

محمد مطرودی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی خرمشهر دیده نشده، اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای پایش ملخ دریایی در مزارع خرمشهر از سوی گروه‌ها و نیروهای جهاد کشاورزی این شهرستان پیش بینی شده است.

وی از آماده شدن باند فرودگاه اضطراری برای هواپیماهای سمپاش در غرب کارون خبر داد و گفت: این باند به منظور مبارزه با ملخ دریایی از طریق سمپاشی هواییآماده شده است.

مطرودی ازبهره‌برداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ دریایی سریعا از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان روز دوشنبه از مشاهده ملخ صحرایی (دریایی) در منطقه قمیجه آبادان خبر داده بود.

 بهمن ماه سال گذشته نخستین گله ملح صحرایی (دریایی) وارد شهرستان ساحلی هندیجان شد و به فاصله کوتاهی بخش هایی زیادی از استان خوزستان را درگیر خود کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی و شیلاتی و عمل آوری بیش از ۱۲۴ نوع محصول ، از نظر حجم تولیدات و تنوع محصولات رتبه نخست را در کشور دارد.

اهمیت بخش کشاورزی خوزستان به لحاظ تولیدات مهمی همچون گندم ، شکر و ذرت در کشور به گونه ای است که بروز هرگونه آفت بیرونی ، درونی یا حوادث غیرمترقبه ای همچون سیلاب بهار ۹۸ ، بر کل کشاورزی کشور اثرگذاراست.