کد خبر: ۱۹۸۸۴۷
تاریخ انتشار:۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
رگبار، رعد و برق و تندباد در راه خوزستان
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت روز جمعه وارد استان می‌شود و رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای را به دنبال دارد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز جمعه به تدریج سبب افزایش ابر، رگبار و رعد وبرق و وزش بادهای متوسط تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای دربیشتر مناطق استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی، ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: در این مدت  شمال خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۶ و دهدز با ۷.۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۵.۸ و حداقل ۱۲.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در ایذه ۴.۶، دهدز ۰.۶، آبادان ۰.۴ و هندیجان ۰.۲ میلیمتر ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز پیش‌بینی کرده بود در روزهای پنجشنبه و جمعه با عبور موج ضعیف لایه میانی و همچنین ضرایب نسبتا بالای ناپایداری احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی و شرقی و بارش‌های پراکنده و خفیف در دیگر مناطق وجود دارد و در اخطاریه ای اعلام کرد تقویت فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز جمعه هشتم فروردین تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان،ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.