کد خبر: ۱۹۹۰۴۳
تاریخ انتشار:۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کاهش صددرصدی تردد در شهرهای خوزستان
 ریس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها برای روز ۱۳ فروردین گفت: می‌توان گفت تا عصر روز چهارشنبه، کاهش صددرصدی تردد خودروها را در سطح شهرها نسبت به زمان مشابه پارسال داشته‌ایم.

سرهنگ منصور جمشیدی بیان کرد: محدویت‌های بسیار زیادی از روز گذشته تاکنون در تمامی ورودی و خروجی شهرها به ویژه در کلانشهر اهواز اعمال شده است.

وی افزود: تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی اعم از خودرویی، موتوری، و پیاده در حال گشت‌زنی در سطح شهرها  هستند و به ویژه ورودی پارک‌ها در حال کنترل و پایش است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان ادامه داد: در صورت مشاهده خودرویی در حاشیه پارکها، براساس براساس مصوبات شورای تامین استان و مصوبات ابلاغی وزارت کشور، آن خودرو جریمه و برخورد قانونی صورت می ‌گیرد؛ علاوه بر این اگر خودرویی در سطح شهر تردد غیرضروری داشته باشد نیز اعمال قانون می‌شود.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری مردم در ماندن در خانه و نداشتن تردد غیرضروری بیان کرد: مهم ترین مساله برای ما جان و سلامت مردم است اگر جریمه یا برخورد قانونی نیز صورت می‌گیرد در راستای حفظ سلامت آنان است برای همین از مردم درخواست داریم همچنان در منزل بمانند تا سلامت آنان به خطر نیفتد.

به گزارش ایرنا بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از روز جمعه گذشته آغاز شده تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی که محل تجمع افراد هستند تعطیل شده‌اند.

علاوه بر این تنها افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از مواردی همچون کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌گیرد.

خروج افراد غیرساکن و مسافر برای رفتن به محل سکونت خود بدون مانع بوده و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند کرد.

این طرح به گفته استاندار خوزستان تا ۱۵ فروردین در این استان ادامه خواهد داشت احتمالا استمرار می یابد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.