کد خبر: ۱۹۹۰۶۰
تاریخ انتشار:۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
محدویت در مناطق آلوده به کرونا در خرمشهر
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مناطق آلوده به بیماری کرونا در خرمشهر به صورت سلولی با محدویت جدی روبه رو می‌شوند.

 محمد حیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی مدیریت بیماری کرونا در فرمانداری خرمشهر بیان کرد:آمار مبتلایان به ویروس کرونا در برخی مناطق خرمشهر همچون منطقه مولوی بالا می‌رود و باید در این منطقه محدویت جدی ایجاد شود.

وی افزود: هر چقدر در مهار ویروس کرونا، دیرتر عمل کنیم این پروسه طولانی‌تر می‌شود و فشار اقتصادی به مردم نیز بیشتر شده و این بیماری به مرور زمان دامنه آن افزایش یافته لذا نیاز به همراهی و هماهنگی و پشتیبانی علما و افراد با نفوذ داریم.

حیدری ادامه داد:  اگر مردم در طرح مبارزه با بیماری کرونا مشارکت نکنند و یا مقابل برنامه‌ها و محدویت‌ها مقاومت کنند بدون تردید آن کار ناموفق خواهد بود.

وی آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم را از راهکارهای مهم در مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد وگفت: باید آموزش مبارزه با این بیماری ناشناخته از طریق رسانه‌ها در فضای مجازی به مردم داده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر به دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد:این دستورالعمل مورد تایید رییس جمهوری و ستاد ملی کرونا قرار گرفت و در این راستا وظایف محول شده برای دستگاه‌های مورد نظر ابلاغ شد.

حیدری افزود: وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل ۱۵ بند است و یکی از این وظایف تشکیل شورای اطلاع‌رسانی است که به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در خرمشهر بیش از هر شهرستان دیگری احتیاج جدی به اطلاع‌رسانی چه در فضای مجازی و چه در خبرگزاری‌ها داریم.

حیدری افزود: معتمدان ، افراد بانفوذ، علما، بزرگان، شیوخ و سران عشایر و طوایف و روحانیت معزز و هر کسی که در جامعه معتبر، معتمد و متنفذ است خود آن یک رسانه است.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد موظف است جلسه برای رسانه‌ها داشته باشد و اطلاع رسانی باید از طریق روابط عمومی صورت گیرد تا با سیاست های دولت در مبارزه با کرونا همراهی کنند.

وی هدایت افکار عمومی در این دستورالعمل را مهم دانست و گفت: اعتمادسازی و آرامش بخشی و حفظ امنیت جامعه از وظایف شورای اطلاع‌رسانی است که باید عملی شود.

حیدری ادامه داد: مدیریت این بیماری به یک آزمون بین‌المللی تبدیل شده و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمن ارزیابی می‌شود. اگر جوسازی‌ها را مدیریت نکنیم دشمن آن را مدیریت می‌کند. اوضاع کشورهای دیگر از لحاظ شیوع بیماری کرونا بسیار بحرانی است اما در کشور ما با وجود  همه تحریم‌ها امکانات لازم در اختیار مردم قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه تنها نگرانی و دغدغه ما بحث معیشت مردم و فقر اقتصادی است گفت: معیشت مردم شهرستان خرمشهر از  دغدغه‌های ما بوده و تعطیلی مداوم بازار و محل کسب و کار، ممکن است در آینده تبدیل به یک چالش اقتصادی شود.

بهای راکد، سرریز شدن فاضلاب در سطح شهر از عوامل موثر در انتشار بیماری در خرمشهر می‌باشند.

با وجود تلاش نیروهای جهادی، شهرداری، هلال احمر و دانشکده علوم پزشکی آبادان در مبارزه با بیماری کرونا و ضدعفونی و پاکسازی خیابان‌ها اما برخی مناطق خرمشهر دارای مشکل سرریز فاضلاب است که می‌تواند شیوع بیماری‌ها را تشدید کند.

هم اکنون بیشترین بیماران مبتلا به کرونا در مناطق مولوی، طالقانی، عشایر، و کوی بوستان خرمشهر شناسایی شده‌اند.