کد خبر: ۱۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار:۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
ضرورت حمایت از رسانه‌های خوزستان در روزهای کرونایی
  مسوول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: رسانه‌ها همواره در شرایط بحرانی و سخت خطر را به جان خریده و در راستای اطلاع‌رسانی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن تلاش دارند لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای قرنطینه و شیوع ویروس کرونا، باید از نظر معیشتی این تلاشگران را حمایت کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خوزستان، سجاد بهمئی افزود: سلامت اصحاب رسانه و نداشتن دغدغه فکری و روانی آنها در زمان کنونی که اخبار نادرست بسیاری از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فارسی زبان معاند برای ناچیز جلوه دادن اقدامات حوزه بهداشت و درمان در مقابله با کرونا منعکس می‌شود، بسیار حایز اهمیت است.

وی با اشاره به مصوبه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص منتشر نشدن مطبوعات و نشریات کاغذی بیان کرد:انتشار نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از خبرنگاران و فعالان صنعت چاپ و توزیع است و اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا ، نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نخواهد شد.

مسوول سازمان بسیج رسانه خوزستان ادامه داد:اصحاب رسانه و نشریات نیز از تبعات ویروس کرونا در امان نمانده و چاپ نشدن مطبوعات ضربه مهلکی به این قشر وارد می کند؛ انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع چنین دغدغه‌ای علاوه بر تعیین ضرر و زیان حاصله از تعطیلی نشریات مکتوب، برای ارایه یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی به نیروهای شاغل مانند خبرنگاران، مُوَزعان و شاغلان بخش‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر نیز چاره اندیشی کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت کامل از اصحاب رسانه بتواند در کنار آنها به مقابله با شایعات و اخبار دروغی بپردازد که در چنین روزهایی همچون سمی خطرناک در پیکر جامعه تزریق می شود.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.