کد خبر: ۱۹۹۱۶۵
تاریخ انتشار:۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
محاسبه آب بهای مشترکان دزفول با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی
  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول با تشریح نحوه محاسبه قبوض آب بهای مشترکان این شهرستان گفت: این قبوض با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی محاسبه می‌شوند.

جمال الدین برفر  افزود: قبوض مشترکان آب آشامیدنی با توجه به قرائت نکردن حضوری کنتور به منظور رعایت موارد بهداشتی، براساس مدت مشابه مصرف سال گذشته محاسبه می‌شوند.

وی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و رفاه حال شهروندان، عملیات قرائت حضوری کنتور انجام نشده و قبوض شهروندان براساس میزان مصرف مدت مشابه سال گذشته محاسبه و توزیع می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول افزود: با توجه به اینکه قبوض به صورت علی الحساب محاسبه می‌شوند در دوره بعدی با قرائت واقعی کنتور و محاسبه قطعی قبوض، مشترکان بدهکار و بستانکار مشخص می‌شوند و اگر مشترکی بیش از میزان مصرف خود مبلغی پرداخت کند، این مبلغ به صورت بستانکاری در پرونده او برای دوره بعد محفوظ است.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان اتخاذ شده است، اظهارداشت: شهروندان می‌توانند درصورت لزوم با استفاده از سامانه پیامکی آبفا دزفول و ارسال شناسه قبض آب به سرشماره ۱۰۰۰۰۱۲۲۲ نسبت به ثبت رقم مصرف واقعی درج شده در کنتور آب اقدام کنند.

برفر درخصوص مشترکانی که قرائت کنتور آنها در مدت مشابه سال گذشته بدلیل بسته بودن در منزل صورت نگرفته است، افزود: این مشترکان می‌توانند با خوداظهاری و اعلام رقم کنتور از طریق سامانه پیامکی اعلام شده نسبت به صدور قبض خود اقدام کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با کاهش تماس و نبود برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری اجرا شده است.