کد خبر: ۲۰۱۲۲۴
تاریخ انتشار:۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
واحد صنعتی پرورش مرغ تخم‌گذار در رامهرمز افتتاح شد
 یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری عصر سه‌شنبه با حضور استاندار خوزستان در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

استاندار خوزستان در آئین افتتاح این واحد تولیدی گفت: خوزستان علاوه بر  قابلیت های منحصر به فرد در بخش نفت ، گاز ، پتروشیمی و دیگر صنایع ، در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

غلامرضا شریعتی  ادامه داد: رشدی که استان خوزستان امسال در تولید کلزا داشت نسبت به تولید سال گذشته بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که بیش از ۷۰ هزار تن محصول کلزا از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی بیان کرد : تولید محصولاتی چون برنج ، ذرت و سایر محصولات کشاورزی نشان از توان و ظرفیت بالای استان خوزستان دارد به طوریکه خوزستان سالانه بیش از ۱۷/۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی تولید می کند که نشان دهنده ظرفیت و جایگاه بالای خوزستان در تولیدات محصولات کشاورزی در کشور است .

وی گفت : اقدامات زیرساختی که دولت در این زمینه انجام داده است  در تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه بوده  ، به عنوان مثال طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در فاز اول با اعتباری بالغ بر  ۱/۵ میلیارد دلار اجرا شد که کار بسیار بزرگ و سنگینی بود که در تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه است .

استاندار خوزستان با تشریح دیگر اقدامات زیر ساختی دولت در استان خوزستان اظهار داشت:  دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را ایجاد کند تا بخش خصوصی سرمایه گذاری و فعالیت کند.

شریعتی افزود : باید موانع پیش روی بخش خصوصی را برداشت نه اینکه مانعی در راه فعالیت بخش خصوصی ایجاد کرد ؛ باید قدرت ریسک پذیری بخش‌خصوصی را بالا برد و این کار  محقق نمی‌شود جز اینکه بخش خصوصی احساس کند دولت از او پشتیبانی می‌کند .

وی ادامه داد : اگر قصد داریم کشور و استان‌مان به تولید ، رشد ، توسعه ، خلق ثروت و بالا رفتن درآمد و اشتغال بیشتر برسد باید از سرمایه گذار و بخش خصوصی حمایت کنیم .

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد : باید از افرادی که طرح ، ایده و فکر نو دارند حمایت شود و سرمایه‌گذار را تشویق کرد تا فعالیت خود را آغاز کند .

تولید هشت هزار تن تخم مرغ در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در آیین بهره برداری از واحد مرغ‌تخم گذار صنعتی رامهرمز اظهار داشت :  استان خوزستان ۱۱ واحد پرورش مرغ تخمگذار صنعتی دارد که در سال حدود هشت هزار تن تخم مرغ تولید می کنند و ارزش تولیدات تخم مرغ  استان خوزستان بالغ بر ۸۴۸  میلیارد ریال است .

عبدالامیر نیرومند افزود : در کشور با وجود یک هزارو ۷۱۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار صنعتی ، در سال حدود  ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که ایران با این حجم تولید رتبه پنجم آسیا  و رتبه دهم جهان از نظر تولید تخم مرغ را به خود اختصاص داده است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد : مصرف سرانه تخم مرغ در کشور حدود ۲۰۰ عدد در سال می باشد که می توان آنرا به ۳۶۵ عدد و روزی یک عدد افزایش داد.

نیرومند خاطر نشان کرد : برای این که یک عدد تخم مرغ به دست مصرف کننده برسد حدود ۲ سال زمان لازم است تا تخم‌مرغ از محل پرورش مرغ تخم گذار به مرحله تولید و مصرف برسد .

وی گفت : برای اولین بار تعاونی  واحدهای تخمگذار در استان خوزستان شروع به کار کرده است تا بتوانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم و مواد اولیه و مورد نیاز آنها را تامین کنیم .

نیرومند همچنین در خصوص واحد صنعتی پرورش مرغ تخم گذار رامهرمز نیز گفت: این واحد تولیدی ۳۲ درصد تولید استان را در بخش تخم مرغ به خود اختصاص داده است و با افتتاح آن حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ در سال به مجموع هشت هزار تن ظرفیت تولید استان اضافه خواهد کرد .

مدیر عامل شرکت کیمند نیز با بیان اینکه این واحد برای ۳۰ نفر اشتغال آفرینی مستقیم دارد اظهار داشت : این واحد با اشتغال‌ آفرینی ۱۵۰ نفر غیر مستقیم ظرفیت تولید ۲ هزار و  ۶۰۰  تن تخم مرغ را در سال دارد.

صفدر پیرمرادی افزود :گروه تولیدی پیرمرادی با ۴۰ سال فعالیت در صنعت مرغداری کشور موفق به راه اندازی مجموعه های تولیدی متنوعی شده است که خروجی آن ایجاد زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ کیمند می‌باشد.

وی ادامه داد : واحدهای تولیدی این زنجیره ، مکمل و پشتیبان یکدیگر هستند و هر کدام مواد اولیه واحد دیگر را تامین می‌کند مدیریت زنجیره کیمند با بهره گیری از دانش فنی و کارشناسان مجرب به عنوان تنها زنجیره تولید مرغ در استان خوزستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت کیمند گفت : شرکت  کیمند در سال ۱۳۶۱ با مشارکت در یک واحد مرغداری گوشتی هفت هزار قطعه‌ای فعالیت خود را در صنعت مرغداری کشور آغاز کرد . ۳۸ سال تلاش در راستای توسعه و افزایش ظرفیت جوجه ریزی با بهره گیری از واحدهای مرغداری متروکه که بعضاً حدود ۲۰ سال خارج از گردونه تولید بودند امروز به ظرفیت واحدهای گوشتی ۶۰۰ هزار قطعه رسیده است.

وی افزود : واحد های گوشتی نقش بسزایی در تحکیم زنجیره‌های تولید دارند ، زنجیره کیمند قصد دارد با افزایش ظرفیت جوجه ریزی به تعداد ۷۵۰ هزار قطعه در واحدهای موجود ، ظرفیت گوشتی خود را به یک میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه برساند .

مدیر عامل شرکت کیمند خاطر نشان کرد : واحد تخمگذار خوراکی کیمند با ظرفیت  ۱۵۱ هزار و۲۰۰ قطعه در زمینی به مساحت ۲۰هزارو ۵۰ متر مربع با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و دانش فنی روز دنیا احداث شده است .

آیین بهره برداری از واحد مرغ‌تخم گذار صنعتی رامهرمز عصر سه‌شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان رامهرمز در جاده رامهرمز - بهبهان برگزار شد.

رامهرمز با بیش از ۱۱۳ هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان قرار دارد.