کد خبر: ۲۰۱۲۴۱
تاریخ انتشار:۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
آخرین آمار خرید محصول گندم در خوزستان
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از زمان آغاز برداشت گندم در استان خوزستان تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت از کشاورزان استان خریداری شده است.

خدارحم امیری‌زاده  اظهار کرد: در حال حاضر برداشت گندم در نواحی شمالی استان آغاز شده است و مراکز خرید در سایر نواحی استان به دلیل عدم مراجعه کشاورزان در حالت نیمه تعطیل قرار دارند.

وی با بیان اینکه خوزستان، قطب تولید گندم ایران است، افزود: از زمان آغاز برداشت گندم در استان تا کنون موفق به خرید تضمینی بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم مرغوب و با کیفیت در قالب ۱۶۹ هزار و ۳۴۵ محموله از کشاورزان خوزستانی شده‌ایم و در حال حاضر عمده فعالیت واحد بازرگانی این اداره، به ترانزیت گندم خریداری‌شده به سیلوهای استاندارد در سراسر کشور جهت نگهداری طولانی مدت معطوف شده است.

امیری‌زاده با اشاره به مصرف سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تصریح کرد: مابقی گندم خریداری‌شده از کشاورزان در استان، مطابق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و با یک برنامه حمل تدریجی در طول یک سال به سایر استان‌ها منتقل خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: از آنجا که گندم تولیدشده در خوزستان از لحاظ کیفیت و کمیت دارای شرایط بسیار مطلوبی است، بسیاری از تولیدکنندگان آرد خواهان دریافت محصول برداشت شده از مزارع استان هستند و این موضوع می‌تواند دلیلی بر افزایش سطح زیر کشت در این استان باشد.