کد خبر: ۲۰۱۶۰۵
تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
۶۴۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان/ ۱۵۳۰۹ بیمار بهبود یافت
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ثبت ۶۴۴ مورد ابتلای جدید به کووید- ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

  علی احسان پور بعد از ظهر چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان کووید - ۱۹ در استان خوزستان، اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در خوزستان و با توجه به افزایش مراکز نمونه در شهرهای بزرگ به منظور تقویت هرچه بهتر نظام غربالگری، از دیروز تا امروز (۱۳ لغایت ۱۴ خرداد ۹۹) ۶۴۴ مورد ابتلای جدید به کووید – ۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۴۴ بیمار جدید، ۵۳۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی هستند و ۱۱۲ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با احتساب این ۶۴۴ نفر، کل مبتلایان به کووید - ۱۹ در استان خوزستان به ۱۶ هزار و ۶۳۲ نفر افزایش یافت.

احسان پور تصریح کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم تاکنون ۱۵ هزار و ۳۰۹ بیمار بهبود یافته و یا از مراکز درمانی خوزستان ترخیص شدند و در حال حاضر ۷۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

وی گفت: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۸ نفر از مبتلایان به این بیماری در خوزستان جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان به ۶۱۳ نفر برسد.

بنا به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک در خارج از منزل، ضرورت اجتناب‌ناپذیر این روزها و روزهای آینده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.