کد خبر: ۲۰۳۰۲۵
تاریخ انتشار:۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
ثبت ۱۰ هزار و ۲۸۱ مجوز در پنجره واحد سرمایه‌گذاری خوزستان
  معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۲۸۱مجوز و فعالیت سرمایه‌گذاری قابل انتخاب سرمایه‌گذاران در پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان تعیین و بارگذاری شد.

 حمزه خسروانی چهارشنبه در نشست بهره برداری آزمایشی پنجره واحد سرمایه گذاری خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در خوزستان پیگیری و استعلام سرمایه گذاران به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می شود.

وی گفت: طرح های سرمایه گذاری که در این پنجره تعیین شده است در بخش های مختلف خدمات، صنعت و کشاورزی است و ۳۶ دستگاه در این استان در این پنجره عضو هستند تا درخواست سرمایه گذاران را پیگیری کنند، در هر دستگاه یک نفر برای پیگیری و بررسی این پنجره در نظر گرفته شده که آموزش های لازم را فرا گرفته است.

خسروانی ادامه داد: دستگاه های اجرایی بر اساس این پنجره بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ روز وقت دارند تا فرآیند رسیدگی به امور سرمایه گذاران را انجام دهند.

معاون اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان نیز گفت: عامل ۴۰ درصد از شکست پروژه های اقتصادی توجه نداشتن و همکاری نکردن دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان نیز گفت: راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری باعث شفاف سازی فعالیت ادارات برای پاسخگویی به سرمایه گذاران می شود.

رضا قیصی پور افزود: از روز شنبه ۱۴ تیرماه این پنجره به صورت آزمایشی در استان خوزستان راه اندازی می شود و در هفته دولت فعالیت رسمی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: این نشست برای آشنایی هر چه بیشتر مدیران دستگاه ها با این پنجره است و ایجاد دفتر پنجره سرمایه گذاری با وسایل مورد نیاز در هر دستگاه اجرایی الزامی است.

فرآیند راه اندازی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری از سال ۹۶ در خوزستان آغاز شد و امروز به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

در پنجره واحد سرمایه گذاری شرایط برای ثبت نام سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در هر بخش به صورت الکترونیکی و پیگیری فرآیندهای مختلف رسیدگی و استعلام آن ها به صورت غیرحضوری فراهم شده است.