تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
70 درصد قراردادهای کار در خوزستان موقت است
متاسفانه قراردادهای موقت زیر یک سال، به میزان زیادی در استان ما دیده می‌شود به طوری که حتی صنایع بزرگ ما که قراردادهای دائم داشتند، به سمت قراردادهای کوتاه مدت گرایش پیدا کرده‌اند
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: قراردادهای موقت در کارگاه‌های با ماهیت تولید و کار 10 سال به بالا و یا دائمی، معنا و مفهومی ندارد.

آقایار حسینی اظهار کرد: وضعیت کارگران با قراردادهای موقت باید تعیین تکلیف و این نوع قراردادها ساماندهی شوند.

وی افزود: تجمع‌ها و اعتراضاتی که هر روز در کارگاه‌های بزرگ و کوچک استان می‌بینیم همه ناشی از قراردادهای موقت است که برای کارگران مشکل ساز شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان تصریح کرد: متاسفانه قراردادهای موقت زیر یک سال، به میزان زیادی در استان ما دیده می‌شود به طوری که حتی صنایع بزرگ ما که قراردادهای دائم داشتند، به سمت قراردادهای کوتاه مدت گرایش پیدا کرده‌اند.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر 70 درصد قراردادهای کار در کارگاه‌های استان موقت است و بارها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ساماندهی این قراردادها شده‌ایم اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی اظهار کرد: چند ماه گذشته بخشنامه‌ای در خصوص ممنوعیت قراردادهای موقت از سوی دولت مطرح شد که بر اساس آن تمام کارگاه‌های بزرگ و کوچک از انعقاد قراردادهای کمتر از یک سال منع شدند اما متاسفانه این بخشنامه به مرحله اجرا نرسید.

دبیر اجرایی کارگران خوزستان خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت عرضه و تقاضای بازار کار بهبود نبابد، مشکلات کنونی پا بر جا خواهد بود و بنابراین لازم است نظارت بیشتری بر قرادادهای کار وجود داشته باشد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسام الدين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
شما خوبه قرارداد داريد ، با ما كه قرارداد هم امضا نكردن :))
هر روز به يه بهانه اي به ماه بعد موكول مي كنن ...!
حرفي هم بزني "‌اخراج " ميشي :)
:
:
:
آخرین اخبار