تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت میگوی پرورشی از مزارع چوئبده آبادان
برداشت میگوی پرورشی از 433 هکتار از مزارع چوئبده واقع در 45 کیلومتری جنوب آبادان آغاز شد
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از آغاز برداشت میگوی پرورشی از 433 هکتار از مزارع چوئبده واقع در 45 کیلومتری جنوب آبادان خبر داد.
سیدمحمد مکی‌نیا با اشاره به آغاز برداشت میگو از نیمه دوم شهریورماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در دوره پرورش امسال، عملیات برداشت حدود 40 روز به طول انجامد و میگو از سطح 32 مزرعه فعال با میانگین وزن 16 تا 22 گرم برداشت شود.

وی افزود: با همت و تلاش عوامل ذی‌ربط همچون اداره‌کل دامپزشکی، شیلات و پرورش‌ دهندگان و همچنین رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای و اجرای دستورالعمل‌های دامپزشکی، خوشبختانه بیماری لکه سفید در سایت‌های میگوی استان کنترل شد و با توجه به سن میگوهای پرورشی خوشبختانه میگوها از رشد خوبی برخوردار هستند.
 
مکی‌نیا تصریح کرد: میگوهای برداشت شده در 5 مرکز فرآوری در شهرستان آبادان و 2 مرکز در شهرستان خرمشهر عمل‌‌آوری و بسته‌بندی می‌شوند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی خوزستان عنوان کرد: برای اولین در کشور میگوهای پرورشی خوزستان با درج کد رهگیری بسته‌بندی شدند که این مهم نقش بسزایی در ردیابی میگوهای پرورشی استان دارد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: میگوی خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار