تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان:
کودکان، سالمندان و بیماران در گرد و غبار تردد نکنند
افرادی که ناچار به خروج از منزل در شرایط گرد و غبار هستند حتما از ماسک استفاده کنند و در صورت نبود ماسک دستمال مرطوب تمیز و یا هر پوشش دیگری که در دسترس دارند بینی و دهان خود را بپوشانند
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی عروقی در شرایط گرد و غبار از تردد در فضای باز خودداری کنند.

مهران معلم روز چهارشنبه اظهار کرد: خوزستان چندین سال است که درگیر پدیده گرد و غبار شده به همین دلیل نیاز است که شهروندان توصیه های بهداشتی در این شرایط را جدی بگیرند.

وی کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی عروقی را گروه های پرخطر دانست که باید در شرایط گرد و غبار تردد نکنند.

معلم اظهار کرد: افرادی که ناچار به خروج از منزل در شرایط گرد و غبار هستند حتما از ماسک استفاده کنند و در صورت نبود ماسک دستمال مرطوب تمیز و یا هر پوشش دیگری که در دسترس دارند بینی و دهان خود را بپوشانند.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم پدیده گرد و غبار در استان بهتر است که شهروندان پیش بینی تهیه ماسک استاندارد را داشته باشند که نوع SSP2 نمونه مناسبی است.

به گفته وی با توجه به اینکه گرد و غبار یکی از عوامل تحریک کننده است شهروندان بعد از بازگشت به خانه تعویض لباس، حمام و شستشوی لباس های خود را انجام دهند.

معلم همچنین توصیه کرد: از ورزش در فضای باز در شرایط گرد و غبار خودداری شود زیرا این کار نه تنها فوایدی ندارد بلکه باعث آسیب می شود.

وی افزود: در روزهایی که پدیده گرد و غبار رخ می دهد بهتر است که از خوردن غذای چرب و آلرژی زا پرهیز شود تا از تشدید علائم آلرژیکی جلوگیری شود.

این عضو کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان در ادامه محافظت ابنیه را نیز در شرایط گرد و غبار ضروری دانست و گفت: مردم باید در این شرایط به سمت اماکن مسقف بروند بنابراین باید ساختمان های اداری و مسکونی با استفاده از درگیر و پنجره های مناسب به صورتی ایمن شوند که گرد و غبار وارد محیط نشود.

وی تاکید کرد: رانندگی در مواقع گرد و غبار می تواند خطر بروز حادثه را در پی داشته باشد به همین دلیل بهتر است رانندگان تا زمانی که گرد و غبار کاهش و شعاع دید افزایش می یابد رانندگی را متوقف کنند.

توفان های گرد و غبار که از هفته گذشته در خوزستان وزیدن گرفته، از سه شنبه شب تشدید شد به طوری که شدت این پدیده در تعدادی از شهرها از جمله اهواز به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

از پارسال با فعال شدن کانون های جدید در خوزستان ، این استان با توفان های شدید گرد و غبار روبه روشده است.

بهمن ماه پارسال با بحرانی شدن وضعیت هوای استان کارگروه اضطراری مقابله با ریزگردها در هیات دولت تشکیل شد که مصوباتی را برای کاهش این پدیده داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار