تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۶۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقاجری:
بحران گردوغبار در خوزستان همچنان پابرجا است
نزدیک دو سوم تالاب‌های دائمی استان خوزستان از بین رفته است و تمام دشت‌های خوزستان به صحرا تبدیل شده و زمانی که زمین شوره‌زار باشد با کوچکترین وزش بادی گردوخاک در هوا معلق شده و مشکلاتی را برای ساکنان منطقه به دنبال دارد
نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه بحران گردوغبار در استان خوزستان همچنان پابرجا است، گفت: اکنون نیز شرایط زندگی برای مردم با مشکل جدی مواجه است درحالی که مسئولان اقدام کارگشایی برای رفع این معضل انجام نداده‌اند.

حبیب آقاجری با انتقاد از افزایش گردوغبار و وضعیت بد آب وهوایی استان خوزستان، افزود: متاسفانه روز گذشته وضعیت دید در بندرماهشهر به 50 متر رسید به طوریکه شرایط زندگی را برای مردم با مشکل جدی مواجه کرده است.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علت این گردوغبار در خوزستان دارای منشا داخلی و خارجی است،‌ ادامه داد: بخش اعظمی از این گردوغبار از کشور عراق و عربستان وارد خوزستان می‌شود اما بخش دیگر آن از ناحیه بیابان‌های استان و هورهایی که به دلیل بی‌آبی خشک شده‌اند ناشی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نزدیک دو سوم تالاب‌های دائمی استان خوزستان از بین رفته است، تصریح کرد: تمام دشت‌های خوزستان به صحرا تبدیل شده و زمانی که زمین شوره‌زار باشد با کوچکترین وزش بادی گردوخاک در هوا معلق شده و مشکلاتی را برای ساکنان منطقه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست و وزارت نیرو باید وارد عمل شده تا مشکل گردوغبار در این استان رفع شود، تاکید کرد: محیط زیست نباید به سادگی مجوز احداث سد دهد، امروزه سدهای احداث شده آب و هوای خوزستان را با تهدید جدی مواجه کرده، از سویی دیگر وزارت نیرو و محیط زیست باید اقداماتی انجام دهند تا اکوسیستم محیط برهم نخورد و وزارت نیرو نیز باید پرداخت حق‌آبه رودخانه‌ها و تالاب‌ها را مدنظر قرار دهد.

آقاجری با تاکید بر اینکه خشکسالی‌های اخیر در کشور مزید بر علت شده است،‌ افزود: امروزه مشکلاتی که در محیط زیست استان خوزستان وجود دارد ناشی از دخالت‌های بی‌جای انسان در طبیعت است، وزارت نفت نیز با اکتشافاتی که در منطقه هورها داشته به گردوغبار در این استان دامن زده و مشکلات را دوچندان کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس نهم، گفت:‌ متاسفانه از زمانی که در سال گذشته شرایط بحرانی در استان خوزستان از نظر گرد وغبار شکل گرفت و قرار شد با تشکیل ستادی وضعیت بحرانی پیگیری شود تاکنون رئیس سازمان محیط زیست و مسئولان مربوطه هیچ اقدامی انجام ندادند.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی، گفت: ‌سهمیه آب تالاب‌ها وهورها تغییری نکرده و از جهت ایجاد پوشش گیاهی و مالچ‌پاشی نیز اقدام قابل تاملی صورت نگرفته است همین عامل باعث شده وضعیت استان خوزستان همچنان در شرایط بحران قرار گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iraq
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
1
6
واقعا بی انصافی و بی عدالتی در حق خوزستان رو به آخرش رسوندن. خوزستان ما رو با این انتقال های آب به بیابانی تبدیل کردن، بدون اینکه در قبال این همه ثروتی که از استان به کل کشور میرسه، ذره ای به رفاه این اهالی مظلوم توجه بشه. اوضاع از هشت سال جنگ هم داره بدتر میشه. لطفا بیدار بشید. چرا باید نصیب این مردم فقط بیماری و هوای بد باشه؟ آه مظلوم میدونید یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
1
ما که داریم میریم.با خودروی اروندی هم نمیتونن مردم رو اینجا نگه دارن.یه زمانی باید ویزا بگیریم بیایم خوزستان.از ما گفتن بود خواهند پند گیرند خواهند ملال!!!!!!!!!!
مردم خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
0
آقایون محترم گزارشگر !!!! شمایی که رسالت حقیقت گوئی رو دارید. چرا دنباله این قضیه گردوخاکو نمیگیرید که داره مردم خوزستان پدرشون در میاد ؟؟؟!!! چرا نمیرید تهران و تا اخره این قضیه رو نمیگیریئ؟؟؟؟؟هربار که خاک میشه با 2 تا مصاحبه و وعده وعید سروته قضیه رو هم میارن!!!!! بخدا خسته شدیم!!!!!! جان هر کی دوست دارین یه تکونی بخودتون بدید . حتما باید همه مردم خوزستان از گرد و خاک بمیرن تا شماها تکون بخورین که چه فاجعه ای رخ داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار