تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح مطالعاتی دردی را از مردم دوا نمی‌کند
مجلس دولت را ملزم به مقابله با ریزگرد‌ها کند
دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها مبلغی را اختصاص داد، اما بعد‌ها متوجه شدیم این مبلغ تنها برای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است
نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: نوع برخورد دولت با موضوع ریزگرد‌ها شعار تدبیر و امید دولت را به چالش کشیده است و عدم اقدام عملی در این راستا ضعف آشکار دولت یازدهم است.

عبدالله سامری اظهار داشت: دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها مبلغی را اختصاص داد، اما بعد‌ها متوجه شدیم این مبلغ تنها برای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی است.

وی افزود: مبلغی که دولت برای مقابله با ریزگرد‌ها مصوب کرد بسیار ناچیز است و اجرای طرح مطالعاتی دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

نماینده خرمشهر در مجلس، گفت: گرد و غبار داخلی مانند اسید عمل می‌کند، اخیراً شاهد قطعی برق و ایجاد بحران در اثر هجوم ریزگرد‌ها به آبادان و خرمشهر بودیم که با ورود ستاد حوادث غیرمترقبه استان و حضور شبانه‌روزی مسئولان مشکل موقتاً برطرف شد.

وی عنوان کرد: گردوغبار خارجی به‌مراتب خطرناک‌تر از گردوغبار داخلی است، خاک کشورهای همسایه حاوی مواد شیمیایی ناشی از جنگ‌های متعدد هستند.

سامری با اشاره به اینکه جلساتی با رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در این زمینه گرفته شد، تصریح کرد: حرف‌های خانم ابتکار فقط در حد شعار است و هیچ اقدام عملیاتی جدی در مقابله ریزگرد‌ها انجام ندادند.

وی اظهارداشت: مجلس و به‌ویژه مجمع نمایندگان استان خوزستان باید به‌صورت جدی وارد عمل بشوند تا بتوانیم باهم افزایی دولت را ملزم به اقدام ویژه برای مقابله با ریز گرد‌ها کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان بابیان اینکه تعدد ریزگرد‌ها سبب بروز بیماری‌های تنفسی در اقشار مختلف به‌ویژه خردسال جامعه شده است، افزود: تبلیغ می‌کنند افراد در معرض گرد و غبار به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و تحت درمان رایگان قرار بگیرند، اما در عمل این اتفاق صحت ندارد و شعاری بیش نیست.

وی اظهارداشت: هنگامی که ریزگرد‌ها وارد تهران می‌شوند ماسک‌های فیلتردار، شیر و خدمات درمانی رایگان به‌صورت گسترده در اختیار شهروندان قرار می‌دهند اما مردم ما هرروز خاک می‌خورند و از دولت بی‌مهری می‌بینند.

سامری گفت: حق بدی آب‌وهوای کارکنان دولت در استان خوزستان باید متفاوت باشد در روزهای اخیر ریزگرد‌ها در حالی وارد استان شدند که توسط هواشناسی پیش بینی نشد و اطلاع قبلی نیز داده نشد.

وی افزود: این‌ها ضعف سازمان محیط‌زیست کشور را می‌رساند، دولت باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد و نمایندگان باید به جد وارد عمل شوند.

نماینده خرمشهر در مجلس عنوان کرد: نوع برخورد دولت با موضوع ریز گرد‌ها شعار تدبیر و امید دولت را به چالش می‌کشد، عدم اقدام عملی در این راستا ضعف آشکار دولت است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار