تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۱۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز / علاسوند رییس شد

خوزنیوز: عصر امروز انتخابات هیات رییسه سال سوم شورای اسلامی شهر اهواز با حضور اعضای شورا و فرماندار این شهر برگزار شد.

در صد ویکمین جلسه شورا برای انتخاب رییس ، پس از سه مرحله فرصتی که به اعضا برای کاندیداتوری داده شد زیبا صالحپور و رامی علاسوند کاندیدا شدند. رای گیری از میان 21 نفر عضو شورا انجام شد  و رامی علاسوند با 11 رای به عنوان رییس شورای شهر اهواز انتخاب شد و زیبا صالحپور با  یک رای کمتر، از تکیه زدن بر صندلی ریاست شورا به عنوان اولین زن در تاریخ شورای شهر اهواز بازماند.

انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز / علاسوند رییس شد

برای نائب رییسی شورا ، ناجی سواری و علی ناصری اعلام نامزدی کردند که از میان 21 رای ناجی سواری با 12 رای به عنوان نائب رییس شورا انتخاب شد.

پس از آن برای تصدی سمت منشی های شورا جمشید سلحشور، هوشنگ شیرمردی، کاظم سواری و علی ناصری کاندایدا شدند که طی دو رای گیری جداگانه  با رای اعضا جمشید سلحشور با کسب 11 رای به عنوان منشی اول و علی ناصری با 12 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

در پایان جانعلی خورشیدی در رقابت با عاشور سواری پور موفق شد به عنوان خزانه دار شورا برگزیده شود.

لازم به ذکر است طبق اعلام اعضای شورا، هفته آینده انتخابات کمیسیون های تخصصی شورا برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شد سخنگوی شورا بر مبنای اختیاری که قانون به رییس شورا داده است در آینده انتصاب و معرفی شود.

پس از رای گیری ها فرماندار اهواز با  تشکر از رقابت خوب اعضا در انتخابات هیئت رییسه گفت: عمر این دوره شورای شهر به نیمه رسیده است و اکنون که رقابت ها تمام شده است باید رفاقت ها آغاز شود و همه فرصت باقیمانده را برای خدمت و رفع مشکلات مردم غنیمت بشمرند. هم اکنون مشکلات بسیاری در پیش روی است که هر کدام از ما به نوبه خود می تواند در حل آنها موثر باشد.  آنچه که ماندگار است نه سیاست بازی است و نه رفیق بازی. تنها قضاوت مردم می ماند و کارهایی که برای آن ها انجام شده است.

زیبا صالح پور هم که با یک رای کمتر نتوانست ریاست شورا را به دست بیاورد  با گلایه خطاب به همکارانش گفت: صالح پور با رییس شورا نشدن چیزی را از دست نداد.  در این دوره شورای شهر تلخ ترین جمله ای که شنیدم از برخی اعضای شورای شهر بود که می گفتند « برای ما کسرشان است که یک زن رییس شورای شهر اهواز شود» . این جمله را کسانی کمی گویند که خود با رای زنان بر این صندلی ها تکیه زدند.

سعادت نیا رییس سابق شورای شهر اهواز نیز گفت: همه قبول داریم که این منصب ها امانت است که ماندگار نیست و ما همه از دید رسانه ها و چشمان بیدار مردم قضاوت می شویم لذا احساساتی عمل نکنیم. این انتخابات عین دموکراسی است. پس یاید پخته فکر کنیم و پخته عمل کنیم و تحت تاثیر حرف های درگوشی و برخی موضوعات قرار نگیریم. همه ما باید مراقب ادبیات خود باشیم و احیانا اگر اجحافی در حقمان شد گذشت کنیم و چشم به راه فرصت های آینده خدمت رسانی باشیم.

علی ناصری دیگر عضو شورا از همکارانش خواست که  به خاطر خدا و مردم در انتخاب  کمیسیون ها دست از گروه بندی ها بردارند تا با انتخاب افراد شایسته و کاربلد در کمیسیون ها کار به نحو احسن پیگیری شود .

گفتنی است پیش از آغاز رای گیری ابتسام الباجی عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پی تقاضای تنفس 20 دقیقه ای یکی از اعضا برای مشورت بیشتر گفت: کارهای مردم بر روی زمین مانده است وبرای مثال پرسنل کشتارگاه هم اکنون در ورودی شورای شهر تجمع کرده اند و گلایه دارند. زشت است که به خاطر ریاست کار مردم را به تعویق بیاندازیم و می بایست به جای این مسایل گرهی از کار مردم باز کنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
4
4
زنده باد ناجی سواری
اهوازي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
0
تبريك به جناب دكتر علاسوند
شهروند اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
2
2
بجای تلاش برای صندلی ریاست بهتر است بفکر "شهر اهواز" باشید نگاهی هر چند گذرا به وضعیت بهم ریخته خیابان های مرکزی شهر، اوضاع نابسامان حمل و نقل عمومی، فضای سبز بی کیفیت،سر ریز شدن فاضلابها،حاشیه نشینی گسترده، الودگی شدید هوا،وضعیت نگران کننده رود کارون و ... بخوبی گویای همه چیز است و مردم اهواز انتظار دارند که مدیران شهری فراتر از حد معمول برای حل معضلات کلانشهر اهواز تلاش کنند و بجای دامن زدن به حواشی بی ثمر از این فرصت کوتاه خدمت نهایت بهره را ببرند و بدانند که مردم اگاهند و عملکردشان را به قضاوت خواهند نشست.
ali monjezi
|
ROMANIA
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
3
0
با عرض تبریک به جناب دکتر علاسوند بحق ترین گزینه ریاست شورا .امیدوارم که در خدمت رسانی به مردم اهواز نهایت سعی و تلاش را بفرمایند .انشاءالله.
:
:
:
آخرین اخبار