تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان:
نرخ کرایه اتوبوس در آبادان افزایش یافت
بر اساس مصوبه شورا نرخ کرایه اتوبوس‌ها در آبادان از 150 تومان به 300 تومان (حداقل کرایه دریافتی در سطح استان) افزایش یافت
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان از افزایش نرخ کرایه اتوبوس از امروز در این شهر خبر داد.

علیرضا بچاری امروز با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون هیچ افزایش نرخ کرایه‌ای نداشتیم، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌ها و جوابگو نبودن کرایه دریافتی از مسافران، اقدام به دریافت استعلام از سایر شهرهای هم استانی کردیم که سپس موضوع در هیئت مدیره سازمان مطرح و به شورای اسلامی شهر نیز اعلام شد که پس از سیر مراحل تایید و دریافت موافقت‌ها طرح افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها به تصویب رسید.

وی با اشاره به نرخ 300 تا یک هزار تومانی کرایه اتوبوس درون شهری در سایر شهرهای استان خوزستان افزود: بر اساس مصوبه شورا نرخ کرایه اتوبوس‌ها در آبادان از 150 تومان به 300 تومان (حداقل کرایه دریافتی در سطح استان) افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان در خصوص کیفیت اتوبوس‌های شهری تصریح کرد: در زمان حاضر تنها 15 درصد اتوبوس‌ها آنهم به دلیل بروز مشکلاتی که نیاز به انجام تعمیرات دارند، فاقد کولر هستند و 85 درصد مابقی اتوبوس‌ها دارای کولر هستند و به طور مرتب نیز اورهال می‌شوند.

*مشکلی برای سرویس مدارس وجود ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده هیچ مشکلی به لحاظ سرویس دهی دانش آموزان در مسیرهای مختلف شهری وجود ندارد.

بچاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به جهت هماهنگی برای آنکه به صورت شایسته و خوبی اول مهرماه را با یک شادی خاصی در کنار دانش آموزان باشیم، یادآور شد: با توجه به تقارن اول مهر ماه با روز چهارشنبه و تعطیلی پنجشنبه‌ها، طبق هماهنگی‌های انجام شده در روز شنبه چهارم مهر ماه اتوبوس‌ها را به صورت نمادین و همزمان از توقفگاه خارج می‌کنیم و به این ترتیب شروع سرویس دهی به دانش آموزان از ساعت هفت و 30 دقیقه آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان گفت: پیش بینی ما به خصوص در ایام بازگشایی مدارس به صورت صبح و بعد از ظهر، 45 تا 50 اتوبوس برای پوشش خطوط درون شهری و حومه شهر تا شعاع 25 کیلومتری شامل روستاهای حیر، شلحه، سادات، قدمگاه خضر نبی، صیداویه و منطقه صنگور در محدوده خرمشهر (به دلیل کثرت آمد و شد به آبادان) است.

بچاری افزود: مسیرهای کوی بهروز به پایانه لین یک، ولی عصر به پایانه‌های لین یک و معلم، ذوالفقاری به پایانه لین یک و معلم و کوی فرهنگیان از خطوط شلوغ و پرتردد ما به شمار می‌رود.

*امضای توافقنامه خرید 25 دستگاه اتوبوس جدید با همکاری منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهدای 10 دستگاه مینی بوس توسط منطقه آزاد اروند به این سازمان عنوان کرد: بر اساس توافقنامه جدید شهرداری با سازمان منطقه آزاد اروند، 26 دستگاه اتوبوس جدید با مشارکت 50 درصدی طرفین خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اتوبوس‌های اسکانیای مربوط به این سازمان تصریح کرد: شرکت تولید کننده اسکانیا به دلیل بدهی که ما به آنان داشتیم کار اورهال کردن اتوبوس‌ها را به انجام نمی‌رساند اما توانستیم مشکل را رفع کنیم تا اتوبوس‌های اسکانیا نیز تعمیر و رفع عیب شوند تا از اول مهرماه و با آمادگی کامل خدمات شایسته‌ای را به شهروندان و به‌ویژه دانش آموزان ارائه کنیم.

بچاری یادآور شد: از آنجایی که 100 درصد اتوبوس‌های موجود در خطوط دارای سیستم اتوبلیط (بلیط  الکترونیکی) هستند لذا دانش آموزان باید موظف به استفاده از این بلیط ها شوند تا نه آنها و نه رانندگان به دردسر نیفتند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان گفت: تعداد اتوبوس‌های خروجی در شیفت صبح و بعد از ظهر بنا به تقاضای مردم و حجم مسافران تغییر می‌کند.

وی افزود: در زمان حاضر زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس بین 15 تا 30 دقیقه است که آن هم به میزان تقاضا و حجم مسافران در مسیرهای مختلف بستگی دارد.

*سهم حدود 40 درصدی اتوبوسرانی از جابه‌جایی شهروندان

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در زمان حاضر سهم سازمان اتوبوسرانی از جابه‌جایی شهروندان بین 35 تا 40 درصد است که باید موضوع استفاده از اتوبوس همچون سایر شهرهای کشور و حتی استان برای شهروندان فرهنگ سازی شود.

بچاری تصریح کرد: استفاده از ناوگان اتوبوسرانی درون شهری علاوه بر تسهیل در امر رفت و آمد شهروندان از لحاظ مالی نیز برای شهروندان مقرون به صرفه‌تر است.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده امکان افزایش سرویس‌های اتوبوسرانی در خطوط مورد تقاضا وجود دارد.

*پیش‌بینی 9 نقطه برای شارژ بلیط‌های الکترونیکی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر 9 نقطه در سطح شهر برای انجام شارژ بلیط‌های الکترونیکی پیش بینی شده است.

بچاری از فلکه فرودگاه، جنب دانشگاه آزاد، کوی فرهنگیان، ایستگاه 7، پایانه ولایت، پارک معلم، ایستگاه 5 ذوالفقاری، خیابان شهید منتظری و ایستگاه یک جنب اورژانس به عنوان مکان‌های پیش بینی شده برای شارژ بلیط‌ها نام برد.

وی ابراز امیدواری کرد تا شهروندان آبادانی ضمن همکاری با سازمان اتوبوسرانی به جهت حفظ و مراقبت از اتوبوس‌ها، آنان را برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار