تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور:
هر اثر تاریخی به ۱۰۰ نفر برای محافظت نیاز دارد
هر کدام از آثار تاریخی به ۱۰۰ نفر برای محافظ نیازمند است و همین مسئله اهمیت ورود افراد جامعه به این بخش را نمایان می کند
دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور گفت: هر کدام از آثار تاریخی به ۱۰۰ نفر برای محافظ نیازمند است و همین مسئله اهمیت ورود افراد جامعه به این بخش را نمایان می کند.

رحمت الله رئوف روز گذشته در جلسه انجمن های میراث فرهنگی خوزستان در اهواز عنوان کرد: اولین انجمن میراث فرهنگی کشور در سال ۱۳۲۹ در شهر نیشابور تشکیل شد و در همان ابتدای آغاز به کار این انجمن، مبحث مشارکت مردمی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی مطرح شد.

وی افزود: نگرانی هایی که در سال های ابتدایی فعالیت این انجمن وجود داشت در خصوص افراد سودجویی بود که با قصد به دست آوردن عتیقه جات دفن شده در آثار تاریخی با تحریک شهروندان اقدام به تخریب این آثار می کردند.

رئوف با اشاره کمبود اعتبارات دولتی در خصوص حفاظت از آثار تاریخی کشور اظهار کرد: در همین راستا نیازمند ورود مردم و دوستداران فرهنگ و تاریخ کشور در این زمینه هستیم. به طور حتم با ورود افراد دغدغه مند به این بخش می توان تا حدودی نیازهای موجود را مرتفع ساخت.

دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه افراد جامعه باید وارد صحنه شوند، تصریح کرد: ظرفیت های تاریخی و میراث ناملموس هر منطقه باید شناسایی و به شهروندان همان منطقه معرفی شوند. خوشبختانه اهمیت و رسیدگی به آثار تاریخی در خوزستان در این چند وقت اخیر قابل تقدیر است.

وی افزود: لازم است رسانه ها نسبت به شناساندن آثار تاریخی ملموس و ناملموس هر منطقه به صورت جدی فعالیت هایی را در دستور کار خود قرار دهند. به طور حتم در صورتی که افراد جامعه به اهمیت حفاظت از آثار تاریخی پی ببرند خودشان به صورت خودجوش وارد این عرصه می شوند.

رئوف با بیان اینکه بستر وجودی انجمن های میراث فرهنگی، حفاظتی است، گفت: در این زمان بیش از یک میلیون اثر تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد که هر کدام از این آثار به ۱۰۰ نفر برای محافظ نیازمند است. همین مسئله اهمیت ورود افراد جامعه به این بخش را نمایان می کند.

دبیر انجمن میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت معرفی آثا تاریخی باستانی توسط انجمن های میراث فرهنگی گفت: این مسئله باید در اولویت کاری انجمن ها قرار بگیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار