تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
برای دریافت طلب 200 میلیارد تومانی، حساب بدهکاران مسدود شده است
برای دریافت طلب 200 میلیارد تومانی، حساب بدهکاران مسدود شده استخوزنیوز: مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش استان در سال گذشته چهار میلیارد تومان بیشتر نبوده است؛ از سال 71  تا کنون آموزش و پرورش خوزستان از بعضی از شرکت ها، کارخانجات و شهرداری های استان بیش از 200 میلیارد تومان مطالبات داشته است.

به گزارش خوزنیوز، محمد تقی زاده صبح امروز پنج شنبه در همایش بازگشایی مدارس که در تالار امام رضا شهرک نفت برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقد هستیم که مشکلات فراوان مدارس و تعلیم و تربیت صرفا توسط معلمان و مدیران آموزش و پرورش حل نخواهد شد بلکه تمام مسوولان، مردم و جامعه در حل آنها سهم دارند و در تنها این صورت است که می توانیم یک آموزش و پرورش موفق، پویا و در حال تکامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه ویژه استاندار و همت مسوولان سال موفقی را در آموزش و پرورش پشت سر گذاشتیم. در بسیاری از شاخص ها موفقیت های خوبی را در سطح ملی به دست آوردیم که از این دست می توان به دستاوردهای بحث سواد آموزی، بهداشت مدارس، ورزش دانش آموزی و خصوصا کنکور اشاره کرد.

تقی زاده گفت داد: کنکور هدف نهایی آموزش و پرورش نیست بلکه هدف ما کسب سالم ترین مهارت های زندگی اجتماعی توسط دانش آموزان است. زمانی می توانیم عنوان کنیم که دانش آموز موفق و دانایی را پرورش داده ایم که سالم ترین مهارت های زندگی وصل شده به دین و فرهنگ ملی سرزمین مان توسط دانش آموز کسب و به معرفت برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: با اینگونه برنامه ریزی ها و تعیین اهداف آموزشی است که می توان بسیاری از آسیب و چالش ها مانند تصادف، اعتیاد و طلاق را در جامعه کاهش داد.

وی به دیدار اخیر با وزیر آموزش و پرورش و بحث مطالبات معلمان استان اشاره کرد و گفت: این حق معلم خوزستانی است که از امکانات تفریحی و زیارتی در خارج استان بهره ببرد و در مرکز امکانات درمانی به او تعلق بگیرد و در دیدار اخیر این خواسته های به حق را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردیم.

تقی زاده با بیان اینکه کلید واژه همه نشست های آموزش و پرورش یکی است، ادامه داد: همه هدف ما در راستای ارایه امکانات و تجهیزات مطلوب برای دانش آموزان است. برای مثال دانش آموزان بر روی میز و نیمکت مناسب بنشینند و از روشنایی لازم در کلاس ها بهره مند باشند.

وی گفت : جایگاه استان ما در میان قبول شدگان کنکور از رتبه 25  به 21 رسیده است و نسبت به سال گذشته 4 پله ارتقای جایگاه داشته ایم که این یکی از موفقیت های شاخص آموزش و پرورش خوزستان محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص مطالبات آموزش و پرورش نیز بیان کرد: در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش استان در سال گذشته چهار میلیارد تومان بیشتر نبوده است؛ از سال 71  تا کنون آموزش و پرورش خوزستان از بعضی از شرکت ها، کارخانجات و شهرداری های استان بیش از 200 میلیارد تومان مطالبات داشته است.

وی افزود: از میان این مطالبات از بعضی شرکتها 60 میلیارد تومان و از برخی دیگر 15 میلیارد تومان به آموزش و پرورش خوزستان بدهکار بوده اند. ، بر همین مبنا به دستور استاندار و پی گیریها انجام شده طی یک سال اخیر در دریافت این مطالبات به موفقیت هایی دست پیدا کرده ایم. خوشبختانه حساب های این بدهکاران مسدود شده ومطالبات در حال بازگشت هستند. اخیرا برخی این سازمان های بدهکار درخواست تقسیط بدهی داده اند که این نیز موفقیت بزرگی برای ما بوده است.

تقی‌زاده در پایان گفت:  در سال گذشته 26 شاخص برای توسعه یک ساله آموزش‌وپرورش استان تدوین و به تمام مدارس استان جهت اجرا ابلاغ شد و برای سال جاری نیز 44 شاخص اعم از شاخص‌های مختلف آموزشی، بهداشتی تدوین شده است. همچنین مشاوران آموزش و برنامه ریزی کشور در حال تدوین برنامه 5 ساله برای آموزش و پرورش استان هستند.

:
:
:
آخرین اخبار