تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی‌ استان خوزستان:
۲۵۰ اثر تاریخی‌ در خوزستان به ثبت می‌رسد‌
در راستای حفاظت از آثار تاریخی که ناشناخته مانده بود، با اقدامی بی‌سابقه تعداد ۲۵۰ پرونده در این‌باره آماده ثبت در خوزستان است
مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: در راستای حفاظت از آثار تاریخی که ناشناخته مانده بود، با اقدامی بی‌سابقه تعداد ۲۵۰ پرونده در این‌باره آماده ثبت در خوزستان است.

افشین حیدری اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی‌و‌گردشگری خوزستان در راستای موضوعات فرهنگی و گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده که نمونه آن تلاش برای ثبت یکی از سبک‌های موسیقی عربی خوزستان به نام سبک علوانیه بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مفید میراث فرهنگی‌ خوزستان ثبت کتاب گردشگری روستای بردیه در فهرست کتابه‌های گردشگری سازمان ملل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی‌ خوزستان گفت: تلاش اداره‌کل میراث فرهنگی‌ خوزستان در راستای حفاظت و معرفی آثار تاریخی و آداب‌ و‌ رسوم ویژه مردمان این استان زرخیز است و تاکنون اقدامات بسیار مفیدی انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته آثار تاریخی مورد بی‌مهری قرار گرفته و بسیاری از این آثار ناشناخته باقی مانده بودند.

حیدری اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش دوساله اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان بسیاری از آثار ثبت و معرفی شدند و 250 آثار تاریخی دیگر به زودی به ثبت می‌رسند.

وی افزود: باید آثار تاریخی و آداب‌ و‌ رسوم اقوام خوزستانی در سطح کشور و بین‌الملل و همچنین به هم‌استانی‌های خوزستانی معرفی شده تا ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و همچنین سبب بسیاری دیگر از اقدامات مفید برای استان زرخیز خوزستان شود.

مدیرکل میراث فرهنگی‌ و گردشگری خوزستان گفت: فضای فرهنگی جامعه باید به سمتی برود که با حفظ خرده فرهنگ‌ها در موضوع حفاظت از آثار تاریخی بسیار دقیق و منسجم عمل کنیم.

وی عنوان کرد: آشنا ساختن افراد جامعه با قوانین حفاظت از آثار تاریخی، شناسایی ظرفیت‌های تاریخی و همچنین تشویق شهروندان به حفظ و صیانت از آثار تاریخی از اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی‌ و‌ گردشگری خوزستان بوده و همواره بر آن تاکید می‌کنیم.

حیدری اظهار داشت: آثار و بناهای تاریخی نباید از دید مردم پنهان بماند و در ایجاد چایخانه، باغ موزه و یا رستوران اقدامات خوبی انجام شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار