تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سپاه خوزستان:
سپاه آمادگی مقابله با هرگونه تحرک را دارد
بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر «دفاع از سیستم امنیتی کشور در مقابل دشمن» سپاه این آمادگی را دارد که با این حضور مقابله کند
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با تاکید براینکه در هر کجا که سپاه احساس کند به باورها و ارزش‌های نظام خدشه وارد می‌شود خود را مسئول دانسته و مقابل هر گونه تحرک می‌ایستد، گفت: امسال رژه آغاز هفته دفاع مقدس به شیوه‌ایی حماسی در اهواز برگزار خواهد شد.

سرهنگ عبدالناصر ندای‌علی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز (30 شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آنچه که در قانون اساسی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعریف شده، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی از وظایف سپاه است و در هر کجا که سپاه احساس کند به باورها و ارزش‌های نظام خدشه وارد می‌شود خود را مسئول دانسته و در مقابل هر گونه تحرک می‌ایستد.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر «دفاع از سیستم امنیتی کشور در مقابل دشمن» سپاه این آمادگی را دارد که با این حضور مقابله کند.

ندای‌علی با اشاره به انگیزه‌های صدام از حمله به ایران گفت: صدام با سه انگیزه حمله به ایران را انجام داد که این انگیزه‌ها بیشتر شخصی بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به مرگ پادشاه مصر و انزوای این کشور، صدام برای کسب رهبری جهان عرب تلاش می‌کرد. انگیزه دوم او برای حمله به ایران استفاده از خلاء شاه به عنوان ژاندارم منطقه بود و می‌خواست عنوان ژاندارمی منطقه را از آن خود کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: همچنین جبران تحقیری که با امضای قرارداد 1975 الجزایر به آن دچار شد را از طریق حمله به ایران جستجو می‌کرد. صدام با ارتشی مجهز شامل 148 یگان و 400 فروند هلی‌کوپتر، تجاوز به ایران را آغاز کرد اما نمی‌دانست با چه ملتی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی صدام از تجاوز به ایران استان خوزستان بود، گفت: این تهاجم در سه محور اصلی به خوزستان شامل شوش ـ دزفول، سوسنگرد ـ اهواز و خرمشهر ـ  آبادان آغاز شد که با مقاومت مردم و ارتش روبه‌رو شد. در جنگ تحمیلی نیروهای زیادی نداشتیم اما مقاومت مردم و نیروهای نظامی موضوعی بود که کشور از آن برخوردار بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: 40 هزار نیروی نظامی عراقی در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس در سال 61 به اسارت جمهوری اسلامی ایران درآمدند. با توجه به آن که در پیروزی انقلاب اسلامی همه اقشار جامعه حضور داشتند رمز پیروزی، اتکا به خداوند و وحدت مردم بود.

ندای‌علی در ادامه به معرفی برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: 2035 برنامه برای این هفته در سراسر استان تدوین شده که 50 برنامه شاخص در 850 نقطه خوزستان به اجرا درمی‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همزمان با نخستین روز هفته دفاع مقدس با عنوان نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی رژه متناسب با این روز در سراسر استان به ویژه اهواز ساعت 8 در بلوار قدس برگزار می‌شود که به شیوه حماسی همراه با سرودخوانی و شعار توسط پاسداران اجرا خواهد شد.

وی گفت: همچنین پیاده‌روی خانوادگی در سراسر استان و اهواز از پارک جزیره کنار مزار شهدای گمنام تا پل طبیعت، برگزاری دعای عرفه در مقابر شهدای گمنام، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در موزه هنرهای معاصر اهواز، از دیگر برنامه‌های این هفته است. این برنامه‌ها با روایت‌گری راویان، برگزاری یادواره شهدا و دیدار با خانواده شهدا به منظور انعکاس فرهنگی دفاع مقدس، همراه خواهد بود. همچنین برگزاری یک‌هزار یادواره شهدا در سراسر استان در دستور کار سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان قرار دارد که عمده آنها در محلات، کوچه‌ها و خیابان‌ها که دارای شهید هستند برگزار خواهد شد.

ندای‌علی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از دستاوردهای دفاعی کشور در مرکز به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: بخش دیگری از این دستاوردها که عملیاتی شده و در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد که 31 شهریور به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به برگزاری اجلاسیه سرداران و شهدای استان خوزستان در سال 80 بنا است در سال 96 نیز دومین دوره این اجلاسیه برگزار شود که در حال حاضر مقدمات آن در حال آماده‌شدن است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار