تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول:
دخل و تصرف در خانه تاریخی قلمبر توسط شهرداری دزفول تخلف است
یعقوب زلقی امروز هرگونه دخل و تصرف نسبت به خانه تاریخی قلمبر از سوی شهرداری دزفول را تخلف محسوب و بازسازی این منزل تاریخی توسط شهرداری را رد کرد
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول، هرگونه دخل و تصرف نسبت به خانه تاریخی قلمبر از سوی شهرداری دزفول را تخلف محسوب کرد و بازسازی این منزل تاریخی توسط شهرداری را رد کرد.

یعقوب زلقی افزود: مرمت این بنای تاریخی با تامین اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال انجام است و شهرداری دزفول مجاز به اقدام در این رابطه نیست.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اضافه کرد: شهرداری به دنبال تملک این بنای تاریخی بوده و برای مرمت و احیای خانه تاریخی قلمبر دزفول افزون بر 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

زلقی ادامه داد: شهرداری دزفول در پیگیری، مرمت و نظارت بر خانه تاریخی قلمبر هیچ نقشی نداشته و هرگونه اظهارنظر در این زمینه مربوط به اداره میراث فرهنگی است.

شهردار دزفول 25 شهریورماه جاری در خبری اعلام کرده بود خانه تاریخی قلمبر به مساحت 660 مترمربع دارای چندین مالک است لذا شهرداری دزفول به‌خاطر حفظ این اثر فرهنگی در حال مصالحه با تعدادی از مالکان آن است.

محمدرضا کرمی‌نژاد با بیان اینکه خانه قلمبر با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول احیا می‌شود گفته بود: خانه تاریخی قلمبر در حال واگذاری به شهرداری دزفول جهت مرمت و بازسازی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار