تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمریکایی‌ها از سال ۶۵ مستقیم وارد جنگ ایران و عراق شدند
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها از سال ۶۵ مستقیم وارد جنگ ایران و عراق شدند و برنامه آن‌ها فلج کردن صادرات و واردات به ایران، با هدف قرار دادن سکوهای نفتی و کشتی‌های تجاری بود.
آمریکایی‌ها از سال ۶۵ مستقیم وارد جنگ ایران و عراق شدند

 سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در جلسه علنی امروز مجلس (۳۱ شهریور ۹۴) با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی را می‌توان به چند مرحله تقسیم کرد مرحله اول پیشروی نیروی متخاصم در خاک‌های کشور بود که البته اگر با کوچکترین مانعی مواجه می‌شدند متوقف شدند و مرحله دوم مرحله‌ای بود که آحاد ملت به فرمان امام مقابل دشمن ایستادند که از آن پس دشمن نتوانست پیشروی چندانی داشته باشد.

وی افزود: مرحله سوم مرحله‌ای بود که برنامه‌ریزی‌ها برای بیرون راندن نیروهای متجاوز از خاک ایران اسلامی انجام شد که این کار همزمان با اعلام بی کفایتی رئیس جمهور وقت (ابوالحسن بنی‌صدر) و تائید امام شروع شد که این روند در نهایت عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر منتهی شد که پس از فتح خرمشهر دشمن از مناطقی هم که عملیاتی در آنجا نشده بود عقب نشست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: جنگ ایران و عراق بعد از عملیات بیت‌المقدس منافع زیادی برای شرق و غرب به همراه داشت چرا که از یک سو این جنگ بازاری برای فروش تسلیحات آن‌ها شده بود و از سویی دیگر ایران اسلامی با آن قدرت، درگیر یک جنگ بسیار مفصل شده بود و از سویی دیگر اولین کشوری که به لحاظ تعداد زیاد شیعیان در آن کشور (عراق) می‌توانست توسط انقلاب اسلامی روند انقلاب را در پیش بگیرد، نه تنها اجازه ندادند در این مسیر قرار گیرد بلکه آن‌را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دادند.

فدوی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی جریان نفت و انرژی از خلیج فارس به راحت‌ترین وجه ممکن بدون هیچ خطر و با ارزان‌ترین قیمت به دنیای مصرف کننده شرق و غرب جاری بود بدون آنکه خطری متوجه آن شود و این جنگ چندین منفعت برای آن‌ها به همراه داشت بدون آنکه ضرری متوجه کشورهای غربی خاصه آمریکایی‌ها شود.

وی افزود عملیات والفجر ۸ باعث شد تا دنیا از این تحلیل خود دست بردارد که جنگ ایران و عراق غالب و مغلوبی ندارد و جهانیان پس از این عملیات با اطمینان اعلام کردند که این جنگ قطعا غالب و مغلوب دارد و قطعاً عراق غالب این جنگ نیست و چون با انقلاب اسلامی سر عناد داشتند نمی‌گفتند که پیروز این جنگ انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: آمریکا و غرب عراق را تجهیز کردند تا در دریا سکوهای نفتی ما را بزند و این کار آن‌ها باعث شد تا فروش نفت ما از ۳ میلیون بشکه در روز به زیر ۱۰۰ هزار بشکه برسد و از سویی دیگر در طول ۸ سال جنگ ۵۸۰ کشتی صادرات نفت و واردات کالاهای ما مورد اصابت قرار گرفت.

فدوی خاطرنشان کرد: ناوهای آمریکایی در زمستان سال ۶۵ به خلیج فارس آمدند و از این زمان مستقیماً در جنگ دخیل بودند و نه به عنوان یک پشتیبانی کننده اطلاعاتی، بلکه مستقیماً در جنگ حضور داشتند. آنها می‌گفتند ما می‌آییم تا ایران نتواند با روال معمولی در پیش گرفته اقدام کند و عراق با هدف قرار دادن سکوهای نفتی و کشتی‌های نفت کش و باری جلوی صادرات نفت و کالا به ایران گرفته شود.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار