تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول :
دزفول به جایگاه قبل از جنگ برنگشت
متأسفانه مردم دزفول دید مثبتی به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی ندارند و همین امر باعث شده که اکنون ثروت‌های آنها در بانک‌های مختلف کشور قرار داشته باشد درحالی‌که سرمایه‌گذاری آنها می‌تواند عامل برون‌رفت دزفول از این بحران‌ها باشد
فرماندار دزفول گفت: با گذشت سالها از پایان جنگ، این شهرستان به شرایط خوب بعد از جنگ بازنگشت.

حبیب‌الله آصفی به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دزفول از دو جهت در دفاع مقدس جایگاه ارزنده‌ای داشته است، اظهار کرد: از نظر حضور در دفاع مقدس که عمدتا مربوط به پایداری و نقش برجسته مردم است که دولت وقت نیز به‌حکم وظیفه این شهرستان را به‌عنوان پایتخت مقاومت ایران معرفی کرد و در حوزه دفاع نیز شهیدان زیادی که دزفول در این راه تقدیم اسلام کرد نشان‌دهنده عظمت حضور مردم و به‌ویژه جوانان دزفولی در عرصه دفاع از وطن بود.

وی با بیان اینکه پس از دفاع مقدس، متأسفانه دزفول هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است، عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دستگاه‌های اداری اعتماد کنند و در مقابل ما نیز بتوانیم به این اعتماد پاسخ دهیم بدون شک ظرف دو تا سه سال آینده می‌توان تمام عقب‌افتادگی‌های ۲۰ سال اخیر شهرستان دزفول را جبران کرد.

فرماندار ویژه دزفول به جذب پنج هزار میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی در مدت یک سال و نیم گذشته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نیز آغاز به کار ساخت کارخانه‌هایی نظیر فولاد، قند، لوله‌سازی و دو نیروگاه، نویدبخش این بوده که دزفول در آینده نزدیک می‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد.

آصفی با بیان اینکه دزفول در عرصه‌های اقتصادی، ظرفیت‌های منحصربه‌فرد فراوانی دارد، عنوان کرد: واقعیت این است که دزفول می‌تواند در حوزه مواد غذایی نیاز چند استان کشور را نیز تأمین کند اما متأسفانه تاکنون حتی در حوزه صنایع دزفول نیز غفلت صورت گرفته بود اما قطعاً کارخانه‌های مذکور می‌توانند این غفلت‌ها را جبران کنند.

وی با بیان اینکه مردم دزفول ثروت زیادی دارند و ما باید برای سرمایه‌گذاری این ثروت‌ها برنامه‌ریزی کنیم، گفت: متأسفانه مردم دزفول دید مثبتی به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی ندارند و همین امر باعث شده که اکنون ثروت‌های آنها در بانک‌های مختلف کشور قرار داشته باشد درحالی‌که سرمایه‌گذاری آنها می‌تواند عامل برون‌رفت دزفول از این بحران‌ها باشد.

فرماندار ویژه دزفول، نگاه ویژه به ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی دزفول از سوی دولت و استان را ضروری دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۱.۵ میلیارد دلار توسط مقام معظم رهبری در راستای بازسازی و احیای زمین‌های زراعی به خوزستان اهدا شد که سهم ۱۸ هزار هکتاری دزفول اکنون به ۳۲ هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: اکنون گروه‌های متعدد شرکت جهاد نصر از استان‌های مختلف در دزفول مستقر هستند تا آنچه که جزو تعهدات دولت در حوزه این طرح ۵۰۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان است را در این شهرستان تحقق بخشند.

آصفی در ادامه به وضعیت نامناسب بافت تاریخی دزفول و تخریبی‌های آن پس از جنگ اشاره کرد و گفت: تاکنون اعتبار قابل قبولی که بتوان متناسب با آن وضعیت نگران‌کننده بافت تاریخی را بهبود بخشید اختصاص داده نشده، هرچند شهرداری سالانه اعتباری برای این منطقه تاریخی در نظر می‌گیرد اما کافی نیست.

وی با اشاره به حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته در دزفول، اظهار کرد: وزارت راه قول مساعدت‌هایی برای تأمین بودجه بافت تاریخی به ما داده است، ضمن اینکه تلاش داریم طی چند روز آینده معاون سازمان میراث فرهنگی را نیز به دزفول آورده تا بتوانیم اعتبارات قابل قبولی برای بافت تاریخی این شهرستان تأمین کنیم و ضمن حفظ و احیای بافت بتوانیم ارزش‌های تاریخی دزفول را نیز حفظ کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار