تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش‌وپرورش دزفول:
۱۰۶ مدرسه در دزفول فرسوده هستند
بیش از ۱۰۶ مدرسه در شهرستان قدمت بالای ۴۰ سال دارند که این امر به‌مرور زمان می‌تواند خطرناک باشد
رئیس اداره آموزش‌وپرورش دزفول گفت: ۱۰۶ مدرسه در شهرستان دزفول فرسوده هستند و قدمت بالای ۴۰ سال دارند.

غلامرضا نصرالله پور با بیان اینکه خوشبختانه آموزش‌وپرورش دزفول کمبود خاصی از نظر آموزشگاه ندارد، اظهار کرد: بیشترین مشکل ما فرسودگی مدارس است به‌گونه‌ای که بیش از ۱۰۶ مدرسه در شهرستان قدمت بالای ۴۰ سال دارند که این امر به‌مرور زمان می‌تواند خطرناک باشد.

وی کمبود تجهیزات، وسایل سرمایشی، دستگاه تکثیر و رایانه را مهم‌ترین نیازهای اداره آموزش‌وپرورش دزفول عنوان کرد و گفت: هر چند از طریق مشارکت‌های مردمی و خیران تا حدودی این نیازها برطرف می‌شود اما هنوز هم کمبودهای محسوسی در مدارس شهرستان داریم که بودجه اداره کفاف آنها را نمی‌دهد.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش دزفول در خصوص حضور دانش‌آموزان بیش از حد ظرفیت در برخی کلاس‌های مدارس این شهرستان گفت: حداکثر تراکم کلاس در دوره ابتدایی ۳۲ نفر و در دوره متوسطه ۳۶ نفر است.

نصرالله پور تصریح کرد: اما اگر بیش از این باشد باید تفکیک صورت بگیرد، هرچند دلیل عمده این امر، علاقه و اصرار برخي خانواده‌ها به مدارس مذکور است که موجب می‌شود برخی مدارس بیش‌ از حد ظرفیت دانش‌آموز ثبت‌نام کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری خانواده‌های دزفولی با مدارس این شهرستان عنوان کرد: انتظار داریم با توجه به گستردگی آموزش‌وپرورش و حساسیت آن، خانواده‌ها ارتباط قوی‌تری با مدرسه برقرار کنند و از نظر مشورتی با مدارس تعامل بیشتری داشته باشند.

امسال ۷۳ هزار دانش‌آموز دزفولی در ۳۷۸ آموزشگاه این شهرستان تحصیل خواهند کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار