تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست برخی فعالان دفاع مقدس؛
ماکت دفاع مقدس شوش در موزه جانمایی شود
برخی فعالان دفاع مقدس خواستار جانمایی محلی در موزه شوش برای نصب ماکت عملیات فتح‌المبین شدند
برخی فعالان دفاع مقدس خواستار جانمایی محلی در موزه شوش برای نصب ماکت عملیات فتح‌المبین شدند.

یکی از فعالان میراث فرهنگی خوزستان امروز اظهار کرد: طی رایزنی‌هایی که با برخی ارگان‌های مرتبط از جمله بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس صورت گرفته، ماکت عملیات فتح المبین توسط این ارگان ساخته می‌شود.

قاسم منصور آل کثیر افزود: تنها خواسته فعالان در این حوزه این است که میراث فرهنگی شوش محلی برای نصب این ماکت که در ابعاد کوچکی حدود دو در دو متر ساخته می‌شود را در نظر بگیرد.

آل کثیر توضیح داد: اکنون با گذشت یک دهه از دوران دفاع مقدس، در بین بسیاری از گروه‌های جامعه از جمله بسجیان، رزمندگان، جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا و سایر خانواده‌های مذهبی، شاهد ‌نگرانی‌هایی در زمینه حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس هستیم.

این فعال میراث فرهنگی یادآور شد: همچنین با نصب این ماکت توجه به میراث جنگ افزایش می‌یابد و نسل جدید و گردشگران خارجی نیز با رشادت‌هایی که در این مرز و بوم صورت گرفته، آشنایی نسبی پیدا می‌کنند.

آل کثیر گفت: سردار حشمت حسن‌زاده کار‌شناس و عبدالزهرا برهانی محقق و پژوهشگر طراح ماکت عملیات فتح‌المبین هستند.

وی افزود: امیدواریم میراث فرهنگی شهرستان شوش در این زمینه ما را همراهی کند تا با این حرکت زمینه برای بهره‌گیری نسل‌های آینده از این میراث گرانبها در انجام پژوهش‌های علمی و فرهنگی در زمینه میراث جنگ فراهم شود.

عملیات فتح‌المبین یکی از عملیات مهم در دوران دفاع مقدس بود و گفته می‌شود این عملیات نقطه عطف جنگ ایران و عراق است که سرانجام منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از خاک خوزستان شد.

استان خوزستان بیش از 23 هـزار شهید، 35 هـزار جانبـاز، سه هزار و 500 آزاده سرافراز، یک‌هزار و 500 شهیده زن و هشت شهرستان مرزی و 17 شهرستان غیرمرزی مورد تهاجم حملات هوایی و موشکی مستقیم دشمن قرار گرفت و دچار بیشترین خسارت و آسیب‌دیدگی شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: موزه شوش ، شوش
:
:
:
آخرین اخبار