تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز
به تبعات پروژه های ملی در خوزستان توجه نمی شود
در زمان جنگ به خوزستان به عنوان یک پروژه ی ملی نگاه می شد اما دیگر از این نگاه خبری نیست. یک روز بر روی رودخانه های های خوزستان سد ساخته می شود تا به عنوان یک پروژه ی ملی برق کشور را تامین کند اما به تبعات استانی این پروژه توجه نمی شود و این گونه است که زمان غرق شدن مینی بوس در دریاچه همین سد و کشته شدن تعدادی از هم استان هایمان کسی پاسخگو نیست
خوزنیوز: همایش تجلیل از مسوولین ستادهای پشتیبانی جنگ دستگاه های اجرایی استان خوزستان ، با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

در ابتدای این همایش فرج اله خبیر، معاون استاندار خوزستان ضمن تسلیت درگذشت حجاج ایرانی در حج امسال گفت: پس از 27 سال از دفاع مقدس شناسایی مسوولان پشتیبانی جنگ در آن دوران بسیار سخت بود و با همه این سختی ها توانستیم 49 نفر از این جهادگران را شناسایی کنیم اما برخی از آنها به شهادت رسیده اند و برخی دیگر نیز فوت کرده اند.

ستاد پشتیبانی در آن دوران خدمات ارزنده ای را به رزمندگان ارایه داد

به گزارش خوزنیوز؛ عباس هلاکویی به عنوان مسوول ستاد پیشتیبانی جنگ استانداری خوزستان در دوران دفاع مقدس به بیان خاطره از آن دوران پرداخت و گفت: ستاد پشتیبانی در آن دوران خدمات ارزنده ای را به رزمندگان ارایه داد و به تهیه امکانات و تجهیزات مشغول شد. برای مثال پس از فتح فاو، رزمندگان با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودند که طرحی ارایه شد و قرار شد که آّ آشامیدنی از آبادان با لوله به فاو منتقل شود . پس از چند مرحله برخورد با مشکل و شکست بالاخره لوله فلزی شناور بر روی آب در نیمه شب و توسط یدک کش به فاو منتقل شد و مشکل آب آشامیدنی حل شد. پس از گذشت این همه سال و از آنجا که لوله ها زیر خاک و زیرآب مدفون هستند هنوز هم ممکن است مردم فاو از آب آشامیدنی ایران مصرف کنند.

وی ادامه داد: از دیگر عملکردهای ستاد پشتیبانی راه اندازی شهرداری کربلا بود. همچنین برای سازماندهی بهتر ادوات و ماشین آلات ، بانک ماشین آلات استانداری خوزستان نیز راه اندازی شد که 140 دستگاه از ماشین آلات را برای سازماندهی و هماهنگی در لیست خود داشت.

همچنین در این نشست امان پور مشاور وزیر نفت و فرمانده ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس نیز گفت:  نقش ستاد پشتیبانی در دفاع مقدس بسیار موثر و چشمگیر بود. در بحث جمع آوری کمک های مردمی، بسته بندی کمک ها، حمل و مهندسی در جبهه ها  مشخص شد. با طرح های مبتکرانه همچون انتقال آب کارون به مواضع دشمن توانستیم آن ها را اطراف اهواز زمین گیر کنیم و در عملیاتی دیگر با احداث جاده به شکستن حصر آبادان کمک کنیم. کمک طرحی که داده بود توانستیم لوله نفتی که از شرق کارون می گذشت را ببریم و نفت را بر روی کارون آتش بزنیم. در پی اجرای این طرح بود که عراق پل مارد را رها کرد و نتوانست به وسیله این پل از نیروهای خود در برابر عملیات رزمندگان اسلام پشتیبانی کند.

در زمان جنگ به خوزستان به عنوان یک پروژه ی ملی نگاه می شد اما دیگر از این نگاه خبری نیست

در ادامه آیت اله حسن زاده نیز گفت: جهاد در فرهنگ دینی جایگاه رفیعی داد. جهاد همیشه به این معنی نیست  که جامعه همواره به دنبال رویارویی نظام باشد بلکه یک جامعه که در جست و جوی تعالی است باید روحیه جهادی را همواره در خود حفظ و تقویت کنید. در کلام حضرت امیر المومنین (ع) نیز از عزت به عنوان فلسفه جهاد یاد شده است. در مذاکرات هسته ای رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده به خوبی از پس مذاکرات بر آمد. اگر این روحیه جهادی در ما نبود به این نتیجه نمی رسیدیم. تجربه ی هشت سال دفاع مقدس ما را به این روحیه رسانده است که در مذاکرات بگوییم هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید. این دستاورد مهم است و مهم تر این است که وزیر امور خارجه روسیه که خود کشوری قدرتمند است نیز از ما الگو می گیرد و می گوید: همچنین یک روس را.

به تبعات پروژه های ملی در خوزستان توجه نمی شود

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: همبستگی مردم در دوران دفاع مقدس از علل موفقیت ما در جنگ بود. در خوزستان خاطرات ناگفته بسیار داریم. خاطراتی که اگر ناگفته بماند نسل های بعدی از آن ها آگاه نخواهند شد. دوران دفاع مقدس برای ما و دیگر آزادگان جهان سرمایه ای غنی است و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس باید در حفظ و بازگویی آن ها کوشا باشد.

وی با انتقاد به سیاست های دولت در خوزستان گفت: در زمان جنگ به خوزستان به عنوان یک پروژه ی ملی نگاه می شد اما دیگر از این نگاه خبری نیست. یک روز بر روی رودخانه های های خوزستان سد ساخته می شود تا به عنوان یک پروژه ی ملی برق کشور را تامین کند اما به تبعات استانی این پروژه توجه نمی شود و این گونه است که زمان غرق شدن مینی بوس در دریاچه همین سد و کشته شدن تعدادی از هم استان هایمان کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: هر کس که خرمشهر را پیش از جنگ و پس از جنگ دیده باشد به حال این شهر که مظلوم ترین شهر کشور است تاسف می خورد. هنگاهی که اسمی از 2 درصد سهم نفت می آید همه ادعای سهم دارند. هیچ کس از ما نمی گوید نفت فقط برای خوزستان است اما مردم خوزستان به خدمات بیشتری نیاز دارند و این مساله عزم جدی همه را می طلبد تا دینمان را به این استان ادا کنیم.

حسن زاده گفت: مهم ترین افتخار مردم خوزستان و مدال افتخار ما جمله امام (ره) است که فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد. سهم و افتخار ما از جنگ شهیدان و جانبازان ما هستند. سهمی که خداوند به مردم خوزستان داده است پیروزی حزب الله لبنان است که آن را نه با سهم بیشتری از نفت و نه هیچ چیز دیگر عوض نمی کنیم.

با مکتوب کردن خاطرات و رشادت ها، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنیم

به تبعات پروژه های ملی در خوزستان توجه نمی شود

استاندار خوزستان نیز در این همایش گفت: دولت عراق به عنوان آغازگر تهاجم از پیش آماده بود و همه ی محاسبات و برنامه ریزی ها و تجهیزات خود را  مهیا کرده بود اما غیرت نیروهای ما عاملی بود برای غلبه بر همه ی این آمادگی های عراق. سربازان در خط مقدم و مردم در عقبه جبهه ها دو رکن مهمی بودند که پل پیروزی ما را در برابر دشمن بعثی ساخته بود. اکنون وظیفه ی همه است که با مکتوب کردن این خاطرات و رشادت ها، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنیم و باید برای انتقال فرهنگ های کهنه و ریشه دار اسلامی مان از زبان خلاقانه و جدید استفاده شود.

کد خبرنگار : 1001
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
1
خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد ولی ایا مسئولان دین خود را به خوزستان ادا کردند؟؟!!
:
:
:
آخرین اخبار