تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرودگاههای خوزستان:
با رقیبان گردشگری در غرب آسیا می توان رقابت کرد
با رقبای گردشگری ما در غرب آسیا می توان با پژوهش کاربردی و تمرکز بر شاخصه های پیشرفت رقابت کرد
مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان گفت: با رقبای گردشگری ما در غرب آسیا می توان با پژوهش کاربردی و تمرکز بر شاخصه های پیشرفت رقابت کرد.

محمدسعید شرفی شنبه در همایش سفیران گردشگری در سالن اجتماعات فرودگاه اهواز اظهار کرد: در جنوب غرب آسیا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه، مصر، لبنان، عربستان سعودی و اردن رقبای اصلی ما در بحث گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی و گردشگری 60 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است اظهار کرد: در صنعت هواپیمایی پنج میلیون نفر به صورت مستقیم و 15 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم از این طریق کار می کنند.

مدیرکل فرودگاههای خوزستان افزود: همچنین حدود 40 میلیون نفر در هتل ها، موزه ها و رستوران ها مشغول به کار هستند که ناشی از صنعت گردشگری است.

شرفی با بیان اینکه صنعت هواپیمایی سالانه 2.4 تریلیون دلار ارزش اقتصادی ایجاد می شود یادآور شد: در سال گذشته در صنعت هوانوردی سه میلیارد نفر در جهان جابه جا شدند.

مدیرکل فرودگاههای خوزستان بیان کرد: 55 درصد گردشگران بین المللی از طریق صنعت هوانوردی جابه جا می شود و مابقی از طریق آبی و زمینی است.

وی در ادامه گفت: امروز همه نگاه ها به گردشگری است و دغدغه امروز فرودگاهها ایجاد لذت و خاطره و یک تجربه به یاد ماندنی برای مسافران است.

روز جهانی گردشگری 27 سپتامبر مصادف با پنجم مهرماه است.

فرودگاه بین المللی اهواز همه روزه به حدود 20 نقطه داخلی و خارجی پرواز دارد که روزانه بیش از 60 پرواز در این فرودگاه انجام می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز در این همایش گفت: تا زمانی که استان خوزستان نتواند به عنوان یک مقصد داخلی مطرح شود، به عنوان مقصد خارجی و بین المللی نیز نمی تواند مطرح شود.

محمدعلی خلیلی با بیان اینکه در استان خوزستان بلندترین آبشار خاورمیانه را داریم ولی آژانس های مسافرتی استان ، فقط بر فروش خارجی تمرکز می کنند و موجب خروج ارز از استان می شوند گفت: گردشگری یک موتور محرک اقتصادی است که یک میلیارد گردشگر بین المللی سالانه در این صنعت فعالیت می کنند.

وی گفت: در صنعت گردشگری فراتر از موضوع اقتصادی اهداف و آرمان های انسانی و آشنایی ملل و برقراری صلح و دوستی اهمیت بسیار دارد.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی در عرضه اقتصاد بین الملل گردشگری رتبه سوم را دارد و از هر 11 شغل در دنیا یک شغل مربوط به گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: گردشگری را صادرات پنهان توصیف کردند زیرا از نظر درآمد سومین صنعت ولی از نظر اشتغال رتبه نخست را در دنیا دارد و یک صنعت انسان محور است.

وی یادآور شد: استان خوزستان به عنوان استانی با پشتوانه صنعتی نفت و پتروشیمی می تواند در گردشگری صنعت حرف نخست را بزند اما در این حوزه متاسفانه خیلی کم کار شده است.

خلیلی گفت: تنوع اقوام از دیگر مزیت های این استان است که بالا بودن قوم عرب در این استان شاخصه مهمی است که در حوزه روانشناسی و گردش سفر هم مقوله خود را دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: افراد و کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری ، اقتصاد صرف برای آنها کافی نیست و سایر مقوله های انسانی برای آنها اهمیت دارد.

در این همایش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مدیریت استان باید به سمت جوان گرایی برود تا تحرک بیشتر ، خلاقیت و نوآوری نرم افزاری داشته باشیم.

افشین حیدری اظهار کرد: در استان شاید خیلی ها منتظر ورود بخش دولتی در کارها باشند که این تفکر اشتباه است و باید بخش خصوصی اقدام کند و بخش دولتی تنها در راستای تهیه قوانین و تسهیل کننده کارها باشد.

وی افزود: هدف از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی گردشگری نیز این است که نیروهای موردنیاز را تامین کند و بتوانند خود وارد عمل شوند.

استان خوزستان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که سه اثر ثبت جهانی شوش، سازه های آبی شوشتر و چغازنبیل از مهمترین جاذبه های این استان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار