تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وظیفه هلال‌احمر، تنها ارائه‌ خدمات امداد و نجات نیست
رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که باید بر اثرگذار بودن اقدامات خود توجه خاصی داشته باشیم، تاکید کرد: اگر همه دستگاه‌ها به اثربخش بودن برنامه‌ها و وظایف خود توجه بیشتری داشته باشند، آنوقت شاهد تبعات ناگوار حادثه‌ای چون سیل اخیر نخواهیم بود.

 دکتر سید امیرمحسن ضیائی در نشست رئیس و معاونین جمعیت هلال‌احمر با مدیرعامل و معاونین هلال‌احمر استان هرمزگان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هدای دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، گفت: آنها که خالصانه جان خود را در راه دوست در طبق اخلاص ‌گذاشتند، رهرو واقعی بودند و هر آنچه امروز نصیب ما شده، از برکت خون شهدا است.

وی با تاکید بر این که باید سطح برگزاری جلسات مدیران ستادی با مدیران استانی جمعیت هلال‌احمر ارتقا یافته و از تشریفات خارج شود، اظهار کرد: بر این اساس ضروری است تا مدیران ستادی علاوه بر برگزاری چنین جلساتی از نزدیک در جریان مشکلات استان‌ها قرار گرفته و از شرایط همه استان‌ها مطلع باشند تا در نتیجه، همه گزارش‌ها از شرایط استان‌ها واقعی بوده و به عبارتی نتایج اقدامات خود را در عمل شاهد باشیم.

ضعف دستگاه‌های درگیر بحران در ارزیابی عملکرد/ در آموزش همگانی موفق عمل نکرده‌ایم
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که علاوه بر توجه به اقدامات و نتایج آنها باید میزان اثرگذاری برنامه‌ها و اقدامات را نیز بررسی کرد، عنوان کرد: اگر بر تاثیرگذاری برنامه‌ها توجه داشتیم، آن زمان می‌توانستیم ارزیابی کنیم که چرا در حادثه‌ای چون سیل اخیر با تبعات ناگواری چون فوت چند هموطن مواجه شده‌ایم، این امر نشان می‌دهد که دستگاه‌ها بر ارزیابی برنامه‌های اجرا شده توجه‌ای نداشتند؛ چراکه در غیر این‌صورت مردم از آموزش‌های ارائه شده تاثیر لازم را دریافت کرده و به آنها عمل می‌کردند.
وی با اشاره به این که استان هرمزگان با وجود مزیت‌های بسیاری که دارد، در برخی زمینه‌ها محروم مانده و نیاز به حمایت‌های جدی دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با اجرای برنامه‌هایی جامع کمک کرد تا شرایط استان بهبود یابد تا کارایی و کارآمدی عملکرد دستگاه‌ها از سوی مردم احساس شود؛ چراکه در غیر این‌صورت هیچ‌کدام از فعالیت‌ها سودی نخواهد داشت.

پرهیز از تبدیل جمعیت هلال‌احمر به واحد صرف در ارائه خدمات امداد و نجات
دکتر ضیائی با اشاره به این که برنامه میان‌مدت جمعیت هلال‌احمر در دست تدوین است، گفت: بر این اساس باید افق استان هرمزگان را برای ۵ سال آینده با توجه به اهداف جاری و بلند مدت با تاکید بر نوآوری و پرهیز از بلندپروازی، ترسیم کرد تا بتوان در برنامه ۵ ساله جمعیت این استان را به جایگاه مطلوب آن رساند.
وی با تاکید بر این که توجه به تقویت ارتباطات بین‌بخشی به‌منظور پیشبرد برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: باید علاوه بر تقویت ارتباطات خود با سایر سازمان‌ها به‌خصوص نهادهای مردمی، توانایی‌های خود را در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی نیز توسعه دهیم؛ چراکه جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردمی نباید فقط به واحد ارائه خدمات امداد و نجات در کشور تبدیل شود.

جوانان و داوطلبان؛ نقاط اصلی فرصت و قوت برای جمعیت هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: اگرچه ماموریت اصلی جمعیت هلال‌احمر ارائه خدمات امدادی به مردم است، اما باید به استفاده از توان غنی مردمی در این جمعیت نیز توجه خاصی کرد؛ چراکه نقطه اصلی قوت و فرصت برای جمعیت هلال‌احمر، جوانان و داوطلبان این جمعیت است و در غیر این صورت، هلال‌احمر به سازمان خدماتی صرف، تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت ترسیم جایگاه واقعی جمعیت هلال‌احمر در ستاد و استان‌ها و انجام درجه‌بندی‌ها با توجه به عملکردها، درباره عملکرد دانشگاه علمی – کاربردی در استان ها، گفت: باید راه‌اندازی رشته تکنسین فوریت‌ها را در دستور کار قرار داد و همچنین با توجه به برگزاری دوره یکساله برای تامین نیروی پرستار و کمک پرستار، هلال‌احمر به همت دانشگاه علمی – کاربردی می‌تواند کمک بسیاری برای جبران کمبود ۲۰۰ هزار پرستار در کشور داشته باشد.

ستاد موظف به حمایت حداکثری از استان‌ها است/ انتظارات ستاد از استان‌ها حداکثری است
دکتر ضیائی با تاکید بر این که باید برنامه‌ها در استان‌ها پروژه‌ای پیگیری شود، اظهار کرد: بر این اساس می‌توان برنامه‌ها را با تعیین زمان، اعتبارات و مجری آنها طراح و اجرا کرد تا به نتایج قابل قبولی دست یافت.
وی با تقدیر از زحمات همکاران خود در هلال احمر استان هرمزگان، گفت: اگرچه با توجه به وسعت استان فعالیت در هرمزگان چندان آسان نخواهد بود، اما انتظار ما از استان هرمزگان بسیار بیشتر بوده و در این زمینه حمایت‌های لازم را نیز خواهیم داشت.

نیروی انسانی و تجهیز انبارها، نیاز اساسی هلال‌احمر هرمزگان
علی اعمی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان هم در این جلسه با اشاره به این که هلال‌احمر هرمزگان دارای ۱۳ شعبه در شهرستان‌های مختلف استان است، گفت: هم‌اکنون جمعیت استان دارای ۲۲۹ پست سازمانی مصوب است که ۱۱۰ پست ان با تصدی و ۱۱۹ پست بدون تصدی است.
وی با اشاره به این که در ۱۵ پایگاه جاده‌ای استان فقط سه نیروی شاغل در حال خدمت است، از این نظر استان نیازمند تقویت جدی در حوزه نیروی انسانی است؛ چراکه تعداد زیادی از نیروهای موجود نیز در سن بازنشستگی قرار دارند.

اعمی اظهار کرد: از میان ۱۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استانف ۲ پایگاه دریایی و مابقی جاده‌ای است و ۲ پایگاه دیگر در دست راه‌اندازی است.
وی با اشاره به این که پذیرش ۱۷۶ دانشجو در سال ۹۳ در دانشگاه علمی – کاربردی هلال‌احمر استان هرمزگان، گفت: به علاوه جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان، ۲۴ هزار و ۷۱ عضو جوانان در کانون‌های مختلف دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با اشاره به عضویت ۹ هزار و ۷۲۸ داوطلب در استان، افزود: به علاوه ۴۷ خانه داوطلبی با ۳ هزار و ۸۲۲ عضو در استان فعال است.

تصویب استخدام نیرو در پایگاه‌های هرمزگان تا ۵۰ درصد ظرفیت/تقویت و راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات استان

در این جلسه مقرر شد تا کمبود شدید نیروی انسانی در جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان با اخذ مجوز استخدام ۴۳ نفر دارای مدرک کارشناسی به بالا، برطرف و به‌خصوص کمبود نیرو در پایگاه‌های امداد و نجات این استان مرتفع و استخدام نیرو در پایگاه‌های هرمزگان تا ۵۰ درصد ظرفیت انجام شود.

تکمیل پروژه‌های ناتمام استان از جمله پروژه راه‌اندازی مجتمع امدادی – فرهنگی استان، تعمیر انبارهای امدادی در سه شهرستان‌ استان، تکمیل پایگاه‌های امدادی سیریک و تنگه زاغ، رفع کمبودهای انبارهای امدادی استان، تبدیل پایگاه‌های کانکسی به ساختمان، راه‌اندازی مرکز علمی – کاربردی امداد و نجات دریایی در جزیره قشم، تقویت آموزش همگانی در استان، تقویت سهم استان از نیروهای جوانان، راه‌اندازی اردوگاه جوانان استان در جزیره قشم، تقویت جذب نیروهای خیر و داوطلب در استان، تقویت جذب سازمان های مردم‌نهاد در پروژه‌های داوطلبی و محرومیت‌زدا، تقویت کادر درمانی و فضای فیزیکی درمانی استان، بازپس‌گیری اموال در اختیار سایر نهادهای جمعیت، ارتقاء سیستم الکترونیک جمعیت استان هرمزگان و … از جمله سایر مسائلی بود که برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ها در جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان بر آنها تاکید شد.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار